ska bygga ute plats här..däck
funderar på träkomposit istället för vanlig tryckimpregnerat...
nån som använt träkomposit här? och är ni nöjda isåfall?

eller tycker ni man ska använda nåt annat?
vill ju slippa underhåll...olja och sånt....
träkomposit kanske blir varmt att gå på när solen ligger på...
är ju plast.....

behöver man bygglov för altandäck?

R
Lite olika från kommun till kommun. Men generellt krävs det inget bygglov om altanen inte är över 60cm. Träkomposit är ett mycket mijövänligt och underhållsfritt alternativ till tryckimpregnerat och som dessutom håller mycket längre samt håller sig snyggt under hela sin livslängd. I USA har detta material tagit 40% av marknaden för trätrall.
Kolla www.scandinavianplank.se

Redigerat:
Rydinger skrev:
Lite olika från kommun till kommun. Men generellt krävs det inget bygglov om altanen inte är över 60cm. Träkomposit är ett mycket mijövänligt och underhållsfritt alternativ till tryckimpregnerat och som dessutom håller mycket längre samt håller sig snyggt under hela sin livslängd. I USA har detta material tagit 40% av marknaden för trätrall.
Kolla www.scandinavianplank.se
Välkommen till forumet!

Är det du som är Jakob Rydinger, VD för Scandinavian Plank? I så fall kan du lite kvickt berätta vad trallen och fasadpanelen kostar.

andersmc skrev:
Välkommen till forumet!

Är det du som är Jakob Rydinger, VD för Scandinavian Plank? I så fall kan du lite kvickt berätta vad trallen och fasadpanelen kostar.
Haha, gav mig ett gott skratt. Jaja man ska dock inte döma innan man vet men som första inlägg höjer man lite på ögonbrynet.

Men det var en intressant fråga, någon med erfarenhet och lite mer inlägg sedan tidigare så TS får svar?

ZNK skrev:
Haha, gav mig ett gott skratt. Jaja man ska dock inte döma innan man vet men som första inlägg höjer man lite på ögonbrynet.

Men det var en intressant fråga, någon med erfarenhet och lite mer inlägg sedan tidigare så TS får svar?
Det var inte meningen att vara rolig. Priserna vill jag ha för att jag blev nyfiken på materialet, och kvickt tänkte jag på att han kanske blir avstängd. Men det är ju bättre att han berättar att han jobbar för företaget, om det nu är så.

R
Hej!

Priset för trätrallen är 394 kr/ kvm inkl.moms och då ingår clipsen för den dolda infästningen.
Priset för fasadpanelen är samma pris/kvm

Ska också bygga ny altan och är också sugen på något lite mer underhållsfritt.
Tittat lite på UPM Profi´s kompositbrädor som jag tycker verkar intresanta.

Pendlar mellan vaxinpregnerat och träkomposit men har svårt att bestämma mig.
Vilka nackdelar finns med träkomposit?

R
Den enda nackdelen jag kan komma på är egentligen att det är dyrare.

Är också intresserad av organowood, verkar inrtessant. Någon som vet var man kan köpa och vad det kostar?

Hade varit trevligt att slippa giftplankor till trallen men till ett bättre pris än hårdträ (Bangkirai, Cumaru, Jatoba och Ipé t.ex.) och värmebehandlat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.