Hej!

Läste nånstans att trall av komposit kanske är bättre än ”tryck” för att det är miljövänligt och underhållsfritt. Nån som känner till scandinavianplank.se? Fick ett pris på 350:- per kvadrat som lät okej. Erfarenhet någon?

/Eva

har erfarenhet av Glasfiber och plastprodukters plast träll... iiiinget jag skulle lägga hemma, ser fint ut på håll, men ingen skönhet på nära håll... känns ju absolut inte som trä iheller...

Okej - det kanske finns olika kvaliteter för jag har sett en altan som var ursnygg just i träkomposit. Blev helt såld faktiskt. Minns bara inte var det var...

Komposit?? Plastliknande då?

Inget jag heller skulle lägga som altangolv.
Kan tänka mig hur det ser ut efter ett tag när man ibland går med grusiga skor eller liknande.. flyttar utemöblerna.. stolar dras fram o tillbaka.. man tappar ett tungt föremål..

Trä är levande och ska ha sina brister, det är det som är det charmiga med det.

Visst skriver företagen att det håller för både det ena o det andra, men det har man ju sett på t.ex. golv som ska vara repfria som efter ett par år ser väldigt fula ut.

Plast har ju en förmåga att bli "skit"varmt när solen står på x antal timmar om dagen..
Kan ha helt fel men det är erfarenheten man har när det är plast inblandat..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.