Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007
    Ålder: 36
    Län: Jönköping

Kodlås altandörr

Tänkte skaffa ett sånt här eller två till mina altandörrar.

Men nu såg jag att jag har ju ovala hål i mina altandörrar (velfac). finns det en lösning på det? vill gärna ha kodlås så man slipper nyckel hela tiden.

någon som har koll?

2.    länk #2

ingen?

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Apr 2010
    Län: Kommun

Vad kostar dessa och var köps de?

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2009
    Län: Stockholm

Kostar en dryg tusenlapp vill jag minnas och finns på nästan alla ställen som säljer ASSA-lås, inkl Bauhaus & Co.

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2007
    Län: Skåne

Ingen aning på problemet, men vårt lås funkar super =)

6.    länk #6
    Nusnäss avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Värmland

Assa har en täckbricka som man skruvar fast i dörren bakom låset och sedan fäster man låset i den, så gjorde jag och det funkade bra för mig.

7.    länk #7

Nusnäs, skulle du kunna tänka dig att fota ditt handtag så man ser hur det ser ut?
    Vore tacksam för det =)

8.    länk #8
    Nusnäss avatar

Kommer här
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Assa.jpg
Visningar:	117
Storlek:	37.3 KB
ID:	38342  

9.    länk #9
    Junior medlem Medlem: Jul 2011
    Län: västra götelands

Är också sugen på sådan. Är ni nöjda?

10.    länk #10
    Nusnäss avatar

Ja jättenöjda,
    har numera tre likadana lås på balkong och altan dörr
    känns tryggt att enkelt kunna låsa och låsa upp utan nycklar.

11.    länk #11
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Motala
    Inloggad
    Jag är nöjd med mitt

12.    länk #12
    Senior medlem Medlem: Nov 2011
    Län: Halland

Det är mycket bra lösning jag har det på alla dörrar (3st) köper du dom på Tradera sä får du ge ca 500-700 men om du behöver en med lång skyllt så heter den Assa Code Handle 7811 och välj rätt vänster eller höger. Dem finns som matt eller som blank det finns även en modell som fyrkants pinnen är längre en standard 53 mm den behövs om man har handtag på utsidan av dörren så köp rätt för pinnen går ej att byta.

13.    länk #13
    Nykomling Medlem: Mar 2012
    Län: Stockholm

Utomhus?

Hej!
    Jag är MYCKET nyfiken på denna lösningen. Vad jag har förstått från ASSA's PDF om produkten så är den bara gjort för att montera innomhus, men skulle givetvis vilja ha den på utsidan... Har ni den på utsidan eller insidan?

Sitat från .pdf'en:
    Användningsområde
    För invändig låsning av altandörr och fönster.
    Patenterad produkt.

Tack för hjälp!

14.    länk #14
    Senior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Västernorrland

Hej!
    Jag är MYCKET nyfiken på denna lösningen. Vad jag har förstått från ASSA's PDF om produkten så är den bara gjort för att montera innomhus, men skulle givetvis vilja ha den på utsidan... Har ni den på utsidan eller insidan?

Sitat från .pdf'en:
    Användningsområde
    Patenterad produkt.

Tack för hjälp!
    Jag tror inte att ditt försäkringsbolag skulle acceptera att du monterade dem på utsidan. Eller rättare sagt... De skulle förmodligen sänka (ta bort?) ersättningen vid ett eventuellt inbrott?

15.    länk #15
    Senior medlem Medlem: Aug 2006

Hej!

Sitat från .pdf'en:
    Användningsområde
    Patenterad produkt.

Tack för hjälp!
    Eftersom det bara är 4 siffror så blir ju antalet kodkombinationer väldigt begränsat så därför kommer den aldrig bli godkänd av försäkringsbolag eller liknande för utomhusmontage.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09