Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)

Visa resultat för omröstning: Gasol eller kol Grill

Antal röster
449. Logga in för att rösta
  • Självklart Gasol är ju så enkelt

116 25.84%
  • Kol är det bästa för smaken

330 73.50%
  • Grill det finns ju stekpanna!!

3 0.67%
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #331
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Stockholm

Vill man gå Kingsize så finns ju även P45.....
    http://www.gasol.nu/produkter/gasolflaskor/p45/

Eller om det inte räcker så kan man ju bygga ett flaskpaket.
    http://www.gasol.nu/produkter/gasolf...solpaket-p260/

2.    länk #332
    Senior medlem Medlem: Mar 2006
    Län: Västra Götaland

Nån som har nåt recept på en god glaze man kan göra själv?
    Gamla hus blir aldrig klara...

3.    länk #333
    Forumgud Medlem: Jul 2007
    Län: Bohuslän

Nån som har nåt recept på en god glaze man kan göra själv?
    Helt opartiskt
    http://www.byggahus.se/forum/ovriga-...-bbq-ribs.html

4.    länk #334
    Hejduk..tigs avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005
    Län: Stockholm

Vi har bl a diskuterat köttets kvalitét i hela grillupplevelsen. Så jag kom att tänka på denna: Vakumförpackat istället för i atmosfär (MAP) för det senare gör köttet segt.

Jag såg nämligen ett tv-inslag häromveckan med en forskare på SLU som påstod att gasblandningen i atmosfären gör så att köttet blir segt. Hon pratade bl a om syrgashalten som är boven då mörningsprocessen avstannar.
    Läs mer i denna artikel hos NyTeknik.

Tyvärr så säljer detta kött bättre, då det ser aptitiligare ut. Men det är för min del slutköpt. Vill helst ha bort detta okynne från butikshyllorna.

5.    länk #335
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Har nu beställt en smoker från Fyndfirman.se. Väntar nu ivrigt på att paketet ska komma så ska jag få njuta av härlig matlagning hela sommaren. Utan att behöva göra någonting då det är min sambo som lagar maten

6.    länk #336
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    Det ena utesluter inte det andra
    Både gasol och kol här.

7.    länk #337
    Nykomling Medlem: Jun 2011
    Län: gävleborg

jättenyfiken på den där smokern som byggankan nämde... berätta mer!

8.    länk #338
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Sambon håller precis på att skruva ihop den. Den vi köpte är absolut inte "bästa kvalité" utan bara den största jag kunde hitta. Den har två grillar och en eldkammare så då kan man välja hur man vill göra. Antingen så kan man grilla direkt i ena grillen och indirekt i andra eller grilla t.ex. kött och grönsaker på två olika temperaturer. Eller så kan man elda i den lilla kammaren och röka allt eller ha den ena grillen som varmhållning om saker blir klara olika snabbt. Finns en skorsten på andra änden där röken kan gå ut. Finns en i mindre modell på jula också, kallas lokomotivgrill där.
    http://www.jula.se/lokomotivgrill-761017

9.    länk #339
    Nykomling Medlem: Jun 2011
    Län: gävleborg

ja... den där på jula skulle nog kunna räcka för mig, men fyndfirman verkade ju ha väldigt bra priser då är väl kvaliten kanske lite därefter... men kan ju duga gott ändå. Ska fundera lite till men är sugen på att skicka efter en jag också

10.    länk #340
    carlbanans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2006
    Ålder: 29
    Län: Gävleborg

Slog till på en grilltunna på Järnia idag... Får se vad det är för nå då. Skönt med stor grillyta!

Var det en tävling om stora gasoltuber här nyss? Här är mitt bidrag
    http://www.cisionwire.se/stockholm-g...rknaden,c65333

11.    länk #341
    Paul-Staffanstorps avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2009
    Län: Skåne

Båda varianterna fyller sina funktioner tycker jag om man satsar på ordentliga saker...

Har alltid hävdat att man ska grilla på kol men blev nyfiken på gasol för ett par år sedan och kom öve en ny landmann till halva priset så jag slog till...
    Dock användes den bara ett fåtal ggr och höll knappt två år innan den gick sönder än om jag satsat på överdrag och annat för att vara rädd om den...
    Tröttnade då tills grannen pratade så väl om sin webergasol för någon tid sedan och jag högg till på att ge gasolen en chans till men då fick det bli en weber modell större från blocket för en dryg månad sedan...

...och smacka om att jag blivit frälst nu...
    Nu kan man ju grilla även på vardagarna trots man är hemma sent efter jobbet vilket man inte orkar när det gäller kol eftersom det är mer tidsödande att starta och invänta innan det är grillbart...

Kolgrillen används dock ännu ibland om man är ledig och har gott om tid...

Det där med grillsmak är inget som jag anser mig märka så stor skillnad av faktiskt... Och ja är bara glad för att slippa tändvätskedoften...
    Mvh Paul

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09