Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    (Inte Alltid)Glad Ammatörs avatar
    Junior medlem Medlem: Jun 2007
    Län: Västernorrland

Bättre sent än aldrig

Lovade ju några bilder...så här kommer de...

Efter dessa bilder har farstukvisten målats och vi har fyllt upp med "kyrkogårdsgrus" till nederkanten på trappan.

2.    länk #17
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Stockholm

Jättesnygg trapp!

...men det häftigaste är ju att personen till vänster genomgår en sådan otrolig förändring mellan bilderna.

3.    länk #18

Visst är det häftigt!

Tänkte ju visa att vi grabbar också har en mjuk o fin sida!

4.    länk #19
    Junior medlem Medlem: Nov 2007

Snyggt!

Kommer du låta det tryckta virket vara á naturell eller blir det nån inoljning eller liknande framöver?

5.    länk #20

Tack Magnus!

Tror jag kommer att behålla det naturellt. Ser riktigt bra ut nu när allt är målat som det skall. Hur går det för dig o din egen farstukvist?
    Senast redigerad av (Inte Alltid)Glad Ammatör 2009-09-16 22:59

6.    länk #21
    Junior medlem Medlem: Nov 2007

Farstukvisten blir nog ett projekt för nästa år då jag inte har så mycket tid till det just nu. Själva platsen för byggandet ligger dessutom 3,5 timmars bilfärd bort. I mitt fall ska jag måla delar av det tryckimpregnerade virket och då vore det ju bra om det fick stå till sig ett tag och torka så vi får se om jag inte smäller upp de vertikala 95x95 stolparna nästa gång jag åker ner

Tur att Sketchup finns och håller drömmarna vid liv när byggsäsongen utomhus börjar lida mot sitt slut.

Istället för att kapa din tråd så har jag lagt upp en uppdaterad bild i min tråd. Ta gärna en titt!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom