Dåligt fall

Besvarad 11 aug 2010 av Jon Hedelin
Vi har ett nybyggt hus som är ca 2 år gammalt dom har misslyckat me fallet till brunnen men det rinner lite under duschen väggen sen torkar det upp har golvärme. Dom sa att det inte behövdes göras. Nu är vi lite osäkra klarar spärren allt eller behöver man riva upp golvet och göra om allt?
 

Svar

Hej,

Fuktspärren klarar, om den är korrekt utförd, definitivt lite vatten på ytan som inte rinner ner i brunnen. Däremot tycker jag att det är ett klockrent fel i utförandet, och de bör åtgärda det. Om inte annat kommer ni få mer kalkavlagringar och irritationen över att golvet blir blött där det inte ska vara det. Ni har faktiskt betalat för ett korrekt byggt badrum.

Hälsningar
Jon Hedelin
 

De senast besvarade frågorna

Våtrumsmatta

8 jan 2020
Jag har rivit ut och flyttat en vägg för att få större badrum. Då hittade jag att det ligger råspont på bjälkarna. Måste jag byta ut dom?

Byta ut badkar

22 nov 2019
Hej, Jag har precis köpt en bostadsrätt med ok kaklat badrum med ett fristående badkar som jag slängde för att kunna byta ut till duschvägg. Vid byte av inredning i badrummet upptäcktes att en...

Hjälp att identifiera golvbrunn

22 nov 2019
Hej! Vi behöver hjälp med att identifiera vilken golvbrunn som vi har i duschen i badrummet. Badrummet är renoverat 2014. Det sitter ett vattenlås i som är modell JAFO, rsk-nummer 7137020...

Fråga experten

Den här delen av fråga experten är tillfälligt stängd. Kom tillbaka senare för att ställa nya frågor.

Läs mer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.