M Förstagångsköparen skrev:
Jag kommer inte åt att se där så jag kan inte peka på något. Fyfan jag orkar inte sånt här skit. Vill bara att det ska fungera.
men om man kollar på mitsubishis manual så är det fel!
 
C Comfort Thomas skrev:
Då får du fråga honom varför hålen på höger gavel sitter där.
såg något inlägg förut om att vissa gör hålen lite större för bättre flöde eller mindre risk att dom sätts igen och påverkar funktionen, har dock ingen koll på om det hjälper eller inte
Här är en bild på den som jag googlat fram. Där ser man höger gavel. Vilka hål tänkte du på? Så att jag kan visa kylteknikern.
 
  • Vit vägghängd luftkonditionering eller värmepumpsenhet, modern design, minimalistisk stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
L LantbrukarN skrev:
Prova lägga/hänga en påse med isbitar där tempsensorn sitter, då ser du om den börjar flåsa på med mer värme
enligt installatören ger den tydligen vad den ska göra.
enkelt test är att ta temp ovanför innerdelen, ställ den på Max fläkthastighet manuellt och 31 grader .
är det ca 20-22 grader i insuget så bör det bli mellan ca 45-50 grader ut direkt framför utblåset Efter ca 10-15 minuter.
utblåstemp beror dock även på utetemperatur och hur nära den är en avfrostningar.

Med den placeringen är det dock vanligtvis svårt att nå bra på nedre plan och effekten på modellen spelar även in hur varm luft som kan tryckas iväg.
Vet inte hur kraftig fläkt eller vilken effekt den tidigare hade men är lite förvånad om den skulle klara ”hela” huset.
LN35 känns lite mer rätt vintertid för stora ytor.
 
  • Gilla
Crank
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Här är en bild på den som jag googlat fram. Där ser man höger gavel. Vilka hål tänkte du på? Så att jag kan visa kylteknikern.
Dom sitter i den där skarven på gaveln.
 
Du kommer inte kunna se dom .
 
M Förstagångsköparen skrev:
Här är en bild på den som jag googlat fram. Där ser man höger gavel. Vilka hål tänkte du på? Så att jag kan visa kylteknikern.
Nej, din installatör är inte bra! Installerar man en innedel halvvägs till övervåningen och tror de ska värma undervåningen så är man inte smart då värme stiger uppåt.
 
  • Gilla
big mike och 8 till
  • Laddar…
Med högt luftflöde och öppna trappsteg utan dom där skyddsgrejerna och rätt vinkel på utblås så fungerar det faktiskt skapligt bra men självklart beror det på planlösning där nere också.
Problemet är att många inte står ut med högt luftflöde och då sticker all värme uppåt.
 
  • Gilla
Attitudeswe och 1 till
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Tog för givet att det åtmindstånde är rätt modellbeteckning så det inte är en modell för Sydeuropa men framgår inte vilken firma du handlat av.
Tror det är rätt ovanligt att dom fortfarande paralellimporteras.
utedelen ska ha beteckningen LN25VGHZ
MUZ-LN25VGHZ2 heter utedelen
 
  • Älska
leifberggren
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
men om man kollar på mitsubishis manual så är det fel!
Jag hittar inte den meningen där det står. Kan du visa var du hittar där det står?
 
M Förstagångsköparen skrev:
MUZ-LN25VGHZ2 heter utedelen
Det är rätt , missade själv att skriva att det ska vara en 2 på slutet Nuförtiden
skillnaden utan 2:an är cirkulaotor/kaminfunktion som bara finns på 2.0 versionen
 
Här hittar du installationsmaualen:
https://planetaklimata.com.ua/instr...lectric_MSZ-LN-VG_Installation_Manual_Eng.pdf
Jag hittar inget om något min mått på sidorna, endast för monteringsplattan.

Jag har min LN35 installerad i trappen och jag fick höja fläkthastigheten för att få ut värmen ordentligt.
Med auto fläkthastighet såg jag att det trodde det var 22 fastän det var mycket kallare 3 meter bort.
Så det blev "rundgång" på värmen ut från fläkten och direkt tillbaks in förbi tempmätaren.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Sen tror jag inte att det hål som finns på sidan är för tempmätaren.
För då skulle jag inte få problemet med ”rundgång”.
 
  • Vit garderob monterad upp och ner under ett snedtak, reflektion av stol i spegelglas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du det hålet?

Vit garderob med markerad del, reflektion av ben, lutande mot en vägg, under ett tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Menar du det hålet?

[bild]
Ja, det hålet tror inte jag är för temp sensorn.
 
M Milix skrev:
Sen tror jag inte att det hål som finns på sidan är för tempmätaren.
För då skulle jag inte få problemet med ”rundgång”.
Där ser man det lilla hålet mitt på 👍
Där bakom ska tempgivaren sitta i någon form av ”box”
varför skulle du inte få problem om den sitter där med rundgång då varm luft som får rundgång inte bara åker som ett sugrör rakt uppifrån 😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.