David Wallin David Wallin skrev:
Ja det kan man förstå. :D Jag tänkte mest att man kan tänka lite utanför boxen innan man slår till på ett megapaket för flera tusen. Sen vill man ju helst ha ett megapaket när det sen gäller... :p
Absolut, det var en god tanke :geek:. Håller helt med.

Såg framför mig en liten kamera med en nallebjörn på och en skärm med fluffiga små moln. :crysmile:
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Backkamera till fordon brukar vell säljas i kompletta kitt med typ 7" monitor för runt tusenlappen.
Behöver kompletteras med nån 12v adapter.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
D daugaard skrev:
Backkamera till fordon brukar vell säljas i kompletta kitt med typ 7" monitor för runt tusenlappen.
Behöver kompletteras med nån 12v adapter.
Också en bra idé! Men vill nog ha snäppet vassare kamera.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jag har nog inga specifika produkter att tipsa om tyvärr. Det känns som att valet av system också kan vara lite beroende på vad du har för möjligheter för inkoppling av kameran. Paketet du kollat på behöver mest troligt strömmatning via nätadapter och då behöver man ju tillgång till eluttag. Har man inte det finns det ju trådbundna nätverkskameror med POE osv. Så tyvärr, jag har nog fler frågor än svar att ge... :crysmile:
 
...och sen var vi ju den vanliga käpphästen: Köp något som är kompatibelt med tex Google Home, Homekit osv så finns det bättre möjligheter att integrera grejerna med ett större smarthemsystem om/när man vill det.
 
Har hittat lite olika märken på nvr och kameror, ska kika lite. Tack för bra svar (y)
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
K Knight skrev:
Reolink kamera + deras nvr 8 channel huvudenhet

Den har hdmi ut och spelar in 24h/7


Google assistent och deras ringklocka funkar också
Reolink verkar riktigt bra, ska gräva lite mer där och kolla vad dom har.(y)
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
T
Vilken nätverkskamera som helst och sen en surfplatta med appen på som visar bilden.

Hur svårt är det?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
K
Typ nått som doorbell 3. Då ser du på mobilen vem som står utanför
 
T TH885 skrev:
Vilken nätverkskamera som helst och sen en surfplatta med appen på som visar bilden.

Hur svårt är det?
Ja nöjer man sig med vad som helst så är det ju inte så svårt, då kan man ju tejpa upp en telefon på vardera sida och ha ett Facetime samtal ständigt igång.:rofl:

Vill ha bra kamera, gärna trådbunden, en surfplatta har ett batteri, den behöver laddas, vill hellre ha en riktig skärm monterad på väggen. En NVR är ju heller inte så dumt om man vill bygga ut systemet senare.
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
K K. L skrev:
Typ nått som doorbell 3. Då ser du på mobilen vem som står utanför
Ingen dålig idé! Men, Vill inte se det i mobilen helst, vill se det direkt vid dörren, när jag står vid dörren.
 
S0MMER S0MMER skrev:
Om jag köper det. Se länk. Är allt jag behöver en hdmi och en skärm sen?

[länk]

De där är precis som reolink.

Läs på vilken kamera du vill ha och upplösning. Jag skulle satsa på ett välkänt märke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.