1 123abc skrev:
L3 ska vara kompatibel med de äldre modulerna även Verisure enligt den information jag fått.
Bauhaus säljer Doorman L3 ihop med Yale Connect.
[länk]
Jag har inte fått hem något lås att testa än men jag vill ha en i krom då jag vill ha glansen.
Men räcker det med Yale Connect för att kopplas till verisure eller behöver ändå verisures extra module?
 
  • Gilla
StefanAd
  • Laddar…
Beställde ett direkt. Kommer i veckan. :)
Dörren har legat i garaget 6 månader i väntan på detta låset. :)
 
F fatalus skrev:
Men räcker det med Yale Connect för att kopplas till verisure eller behöver ändå verisures extra module?
Verisure själva säger att det inte fungerar, men det tog dem 10 minuter att bestämma sig, så det skulle inte förvåna mig om det inte stämmer.
 
T
Hej, är det möjligt att montera ett Doorman själv om man normalhändig?

Kollade på videon och det såg ju ganska enkelt ut, men är det säkert att alla nya skruvar kan sitta där de gamla sitter idag?
 
Ja, det är bara skruva dit.
 
Intressant att nya Yale Connect/Access är samma lösning som August. Kan detta öppna upp för integration med fler olika larmsystem tror ni?
 
AndersPS AndersPS skrev:
Verisure själva säger att det inte fungerar, men det tog dem 10 minuter att bestämma sig, så det skulle inte förvåna mig om det inte stämmer.
Enligt https://www.yalehome.se/sv/sa-fungerar-det/sa-valjer-du-las/ (tabel längst ner) kan man använda Verisure appen med endast Yale connect. Måste erkänna dock att det inte är väldigt tydligt.
 
F fatalus skrev:
Enligt [länk] (tabel längst ner) kan man använda Verisure appen med endast Yale connect. Måste erkänna dock att det inte är väldigt tydligt.

Ja, väldigt otydligt. Det är ju inte bara appen, utan hela integrationen med kopplingen till larmet.
 
Verkar inte ha kommit i vitt utförande av L3 versionen
 
Kan man ansluta Yale doorman V2N till Yale Connect. Och behövet man isf bara yales egna Låsmodul smart living?

isf kan man ju flytta det äldre till källardörren.
 
  • Gilla
ulflun88
  • Laddar…
Vad finns det för smarta funktioner med det nya låset eller Doorman-serien som helhet? Kan mobilen låsa upp låset, dels genom nfc eller närvaro? Kan man låsa upp med Apple Watch? Är ju också NFC...?

Eller är det kod, bricka eller app som gäller?
 
Apple Watch och HomeKit är i beta så det kommer nog. Lillebror låset Linus funkar med Watch och HomeKit. Låsa/låsa upp med bricka/kod/app och styra på distans om du har anslutit Connect (brygga). Känner även av telefonen i fickan via bluetooth och låser upp när du kommer till dörren.
 
putte22 putte22 skrev:
Apple Watch och HomeKit är i beta så det kommer nog. Lillebror låset Linus funkar med Watch och HomeKit. Låsa/låsa upp med bricka/kod/app och styra på distans om du har anslutit Connect (brygga). Känner även av telefonen i fickan via bluetooth och låser upp när du kommer till dörren.
Nice det låter ju lovande! Hur funkar det där med Bluetooth? Så den inte låser upp när man går till jackan och hämtar plånboken?
 
Tekniker Tekniker skrev:
Nice det låter ju lovande! Hur funkar det där med Bluetooth? Så den inte låser upp när man går till jackan och hämtar plånboken?
Mest läst på om Linus låset som man sätter på insidan. Men vad jag fått förklarat så när du e hemma (home mode) så reagerar den inte på låsa upp någon sensor som känner av om dörren öppnats utifrån innan. Utan låser bara upp när du kommer hem. Den lirar ihop oxå med Connect modulen och känner vart du är via Wi-Fi/mobilpositionering. Men typ så :)
 
Är det någon mer än jag som har problem att ansluta Yale Connect till sitt wifi?
Kan påbörja installationen i appen fram tills man valt wifi och skrivit in lösenord. Efter det när den säger att den ska ansluta till wifi så står den bara och tänker.
Enligt min router är den ansluten samt det går att ping:a den, men enligt appen har den misslyckats med att ansluta. Samt att den misslyckas med bluetooth till låset. Sen lysser den rött konstant och om man klickar på knappen blinkar den rött 7ggr.

Har gått igenom hela support.yalehome.com inget verkar funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.