Fördelen med Öfvre Svärtinge är att tomterna inte får styckas i mindre bitar än 1400 kvm. Dock dras nedre Svärtinge inte med denna guldkant. De nyare tomterna där som säljs nu ligger på mycket mindre än det (ca 600 - 800 kvm). De äldre tomterna i nedre Svärtinge är större men det är fritt att stycka lite hur som helst som jag har förstått det. Hör med Calle Anka ovan, han har säker koll på läget i "träsket"  ;)  

Angående att dra in andra delar av Norrköpingsbyggarna här så tycker jag att vi kan hålla denna tråd fri för oss i Svärtinge. Brånnestadbyggarna har redan startat en tråd som de säkert inte vill blanda in oss i!??? :D

Kanske skulle behövas en huvudtråd som heter Norrköping med alla områden representerade som subtrådar??
 
Jag tycker det är synd att det är så lite fart i denna tråd.. Men att blanda in övriga Nkpg´s byggare kanske är synd..

Jag tillhör ju dock inte Nybyggarna, jag är ju bara en sketen tillbyggare..:)
Om bara snön kunde försvinna snart....
 
Ja, vem kunde ana att det skulle bli en ny istid när man ska bygga för första gången?? ;D
 
Hehe, ja, jag vet inte vilket smo är värst, väntan på att få dra igång med bygget eller väntan innan första barnet föddes...
Fast det törs jag inte säga till frugan.. ;)
 
Jag såg föresten i NT i morse att byggnadsnämnden hade fullt upp, och att det tydligen var långa väntetider där.

Det upplevde inte jag, mitt lov var klart på under en vecka (i alla fall muntligt, jag har inte fått pappret ännu).
Jag skickade in på tisdagen efter nyår och på torsdagen när jag kom på att jag skulle göra en ändring ::) så var det redan ivägskickat för utskrift som hon sa.
 
Hej Hej

Det har visst hänt en del på detta forum. Har inte varit aktiv på ett par år här.
Googla Svärtinge och kraftvägen och kom hit. Måste säga att Forumet har "växt"
dessa år från starten. När jag var här en del så fick man vara glad om man fick kontakt med någon i Norrk. Men nu är ni ju en hel del från det underbara Svärtinge. :)
Kul att se måste jag säga.

Spana runt lite i tråden och har nog sett en del av era projekt, lycka till. Det är ju lite jobb innan huset står där. (Har varit där)

// Fredrik T
 
Tjenare Fredrik och välkommen tillbaka!

Vart i Svärtinge bor du?? Chansar på Kraftvägen?! :)
 
Hej Matte

Helt rätt gissat, 48 för att vara mer noggran. Byggde ett Trivsel,1,5 plan med svart tak. Vart bor/kommer ni att bo själva ?

M vh Fredrik
 
Känner säkert igen ditt hus om jag åker förbi på Kraftvägen. Höll nämligen på att bli en tomt på Övre vägen ett tag så vi åkte kraftvägen upp och ned "ett par" gånger.

Landade på Gamla landsvägen istället precis innan Utsiktsvägen för att vara exakt!
 
OK då....vi håller oss väl till Svärtinge då.....nu blev det ju lite i tråden igen men nu tycker jag Matte B kastar lite väl mycket skit på oss som bor nära sjön.....vi har ju gångavstånd till badplatserna....mycket värt när ni i Övfre svettas ha ha :cool:

Vårt bygge drar ut lite på tiden verkar det som....men nu är det bara 2 månader kvar till flytt så de får väl raska på om det inte skall bli försenat.

Ett lov för tillbyggnad går normalt sett mycket snabbare än ett vanligt lov, är inte lika mycket att beakta i dessa fall.

/Calle
 
Calle hoppas du inte tar illa upp över mina sarkastiska kommentarer?! :-/

Ska försöka få in mitt bygglov den här veckan dvs om KA har ritat in marklinjerna på fasadritningarna ännu!! :-?

Vet någon om man måste specificera med en NCS-kod i bygglovet vilken färg fasad och pannor ska ha?? Räcker det med att man skriver vit på fasaden eller? Känns som att vi vet ungefär vad vi vill ha men att skriva en NCS-kod gör ju att man inte kan vika en millimeter på vitskalan.
 
Inte för Svärtinges detaljplaner....vi hade inte med färg...dock så angav vi puts först vilket sedan ändrades till trä och detta krävdes ändringslov för á 600 kr!

Jag tar inte illa upp....ni på jordskredsslänten måste ha något att skratta åt ;)
/C
 
Brodén, på G:la landsvägen prexis innan U-vägen säger du, vart i huggarn är det? Från Ginspångshållet sett eller? Jag får inte in i skallen var du skulle kunna bygga i den andra änden av U-vägen..


Calle, ahh, det förstås (ang. bygglovet) det tänkte ju inte jag på..
 
Brodén.....han kan inte åka bil till sitt hus...får flyga med helikoper....och landa. Det som strular nu är luftfartsmyndigheten som inte vill ge tillstånd till landningsplatta. ;D ;D ;D
 
Va??

Om det är i ändan av Utsiktsvägen mot nkpg så kan jag ha en aning om vilken granne det är som är tråkig..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.