Fick inspiration och började bygga en stuga på underrede från Norrlandsvagn, med hjälp av en duktig snickare. Stugan byggdes i huvudsyfte för att säljas men tänkte att det kan vara en bra erfarenhet att testa på då jag inte har några kunskaper inom bygg!

Snart ska den ut på försäljning bara väggarna kvar samt installation av kamin!

Frågan är vad den kan vara värd mellan tummen och pekfingret?

Yttermått 2,6 meter bred, 4,2 lång, stugan är cirka 11m2! Hade inte tänkt att byggkostnaderna skulle skena iväg som dem gjort bara panelen till väggarna gick lös på ca 7000 kr... Byggstarten var tanken att den skulle säljas för 40-50 tusen men funderar på att lägga ut den för ca 60 tusen.

stuga.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

stuga 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Just nu i jakttider är väl helt rätt tid att försöka sälja den.

Värdet är svårt att bedöma. Det beror ju på vad användaren tänkt använda den till.
 
Låter som dyr panel.
 
  • Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
Du kommer att få konkurrens av många hyfsade begagnade husvagnar om man kollar på blocket, så att marknaden för ett hemmabyggt hus på hjul är nog inte helt lätt.
 
Modifiera till mobil bastu kanske?
 
Rätt dyr panel 20 kr löpmeter.

Kan man verkligen jämföra värdet med en stuga och husvagn? En stuga är mycket trevligare att bo i än en gammal husvagn som luktar mögel och plast.

Hade tanken innan på att bygga bastu istället, men kändes som att stugan blir mera lätt såld.
 
Fast en husvagn är isolerad och har inredning...
 
...och för 60kkr får man även ugn, dusch, varmvatten, golvvärme, stereo, förtält, vintertält mm
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
gadu^ skrev:
...och för 60kkr får man även ugn, dusch, varmvatten, golvvärme, stereo, förtält, vintertält mm
Letar man noga, får man en dragbil med :)

Jag skulle KANSKE ge 10-15000 för den. Det kan finnas dock folk som vill ha JUST DIN STUGA och betalar mer.

Edit. Är det plast direkt mot panelen?
 
Redigerat:
Stugan är inte färdig, är 120 isolering i golv o tak och 95 ska in till väggarna. Ska även dras in el, kamin, element osv!

Har tidigare sålt en stuga på vagn dock var den 6 meter lång och 3 meter bred. La ut den för 40 tusen dagen efter såldes den för 50 tusen. Vi har nog olika syn på saken i norr och söder så antar att det inte var rätt forum att fråga på :)
 
Redigerat:
Detta är ett utmärkt tillfälle för någon som vi ställa en vagn på en tomt som inte ser ut som en vagn utan mer som ett hus och känns som ett hus, ja då kanske det kostar lite mer än en fuktskadad husvagn på blocket.
 
Och en husvagn får man förflytta i 80 km/h mot ett efterfordon i 30 km/h så det vill till att man inte ska för långt för det kan bli lite enahanda att tröska fram så sakta med en stuga efter sig ....;)
 
Hur verkar en sån där stuga om man ställer upp där det är strandskyddat?
Går bra ett tag tills nån sur granne eller liknande klagar?
 
Korvgubbe
För varaktig uppställning krävs bygglov, sen är det även terrängkörningslagen att ta hänsyn till. På någon annans mark är det bara en natt som man får stå fritt.
 
jag tror du vinner mycket på att föreberreda för avlopp, lägga ett rör innan du isolerar, hade jag köpt stugan så hade jag värderat om det var gjort vill jag ansluta avlopp i framtiden så är det bara att koppla på.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.