Har rotat runt lite I forumet och finner till min förvåning många missnöjda med Huscompagniet!?
Skulle gärna vilja ha lite mer torrt på fötterna innan vi går i klinsch med dem om ett 1 plans bygge på ca 180kvm och stort garage. Någon som rekommenderar annan hustillverkare?
 
Max Jacobson skrev:
Har rotat runt lite I forumet och finner till min förvåning många missnöjda med Huscompagniet!?
Skulle gärna vilja ha lite mer torrt på fötterna innan vi går i klinsch med dem om ett 1 plans bygge på ca 180kvm och stort garage. Någon som rekommenderar annan hustillverkare?
Lite halvt tråkiga hus utvändigt bara. Känns omoderna dom vi sett iaf. annars vet jag inget kring kvalité.
 
Hej

Det finns mycket att säga till om när det gäller huscompaniet. Oseriösa är dem. Hör av dig så får berätta mer!
 
  • Gilla
78an
  • Laddar…
Du är välkommen att kontakta mig angående problem med HusCompagniet.

Jag har ett hus som Lunds kommun underkände. Nu har nya bekymmer dykt upp. Sedan jag kontaktat HusCompagniets konstruktör och tekniske chef om detta har deras VD i en mycket obehalig skrivelse förbjudit mig att kontakta HusCompagniet. - VDn kräver att jag bara får kontakta honom själv och mailledes. Tyvärr svarar han inte på mailen och heller inte på vid telefon.

Mina grannar som också har hus från HusComagniet är förtvivlade. Det sägs att branchfolk skrattar åt HusCompagniets agerande. För egen del är jag mest ledsen.

Det har varit fel på elsystemet (som fått byggas om). Vatten- och avlopp har fått byggas om. Badrummet har fått brytas upp fem gånger och är fortfarande inte rätt utfört. Nu senast är det fasaden som inte torkar och taket som är felaktigt. Detta är bara ett axplock av alla fel på huset. HusCompagniet varken kan eller vill följa gällande svenska byggnormer. Därtill har de ingen uppföljning när något gått fel. Besiktning på besiktning krävs och nya fel uppkommer.

Jag vill bestämt avråda från att göra affärer med HusCompagniet. Det är en riktigt fuskbyggare.
 
Hej husmannen, skulle vara bra att få lite mer på fötter när det gäller Huscompagniet.
hur får jag kontakt med dig?
 
För att få kontakt, dubbeltryck på "husmannen" till vänster fältet till vänster. Du kommer då till min meddelandebox. Skriv ditt telefonnummer så ringer jag dig.
 
T
husmannen skrev:
För att få kontakt, dubbeltryck på "husmannen" till vänster fältet till vänster. Du kommer då till min meddelandebox. Skriv ditt telefonnummer så ringer jag dig.
Ett enkel tryck räcker, dubbeltryck används aldrig när man trycker på länkar.......
 
Lite lustigt att Huskompaniet har sin logga bredvid MoveHome, Eksjöhus, Villavarm och andra seriösa aktörer här på forumet:)

Man kanske skulle placera dom samt Borohus i en egen kategori?
 
Östlund skrev:
Lite lustigt att Huskompaniet har sin logga bredvid MoveHome, Eksjöhus, Villavarm och andra seriösa aktörer här på forumet:)

Man kanske skulle placera dom samt Borohus i en egen kategori?[/QUOTE

Är dom så dåliga som det sägs ?
Har tänkt bygga nytt i Vellinge kommun troligen till hösten,
Vill gärna ha ett stenhus, annars är det älvsbyhus med sitt trähus.
Man blir lite fundersam, byggde 85 men då ett trähus (österlenhus) köpte bara byggsatsen.
 
Undvik dem helt. Det går inte att få kontakt med dem när det kommer till reklamationer. De svarar inte i telefon, besvarar inte mail. De håller sig undan. -- Huset gör mig gråtfärdig att titta på, då fasaden är felaktigt utförd och fuktig-Det stinker i badrummet på grund av fukt. Taket är felaktigt lagt. -- Grannarna, som köpt även de av HusCompagniet, är lika missbelåtna.

Undvik HusCompagniet!
 
  • Gilla
78an
  • Laddar…
Skulle aldrig rekommendera någon att bygga med Huscompagniet!!! Totalt oseriöst bolag med dåliga hantverkare och URUSEL kundservice!!! Och det blir inte billigare att bygga med dem! Deras annonsering är helt galen och det ingår väldigt lite i det ursprungspris som finns på de olika husen. När ni väl lagt till allt som behövs för ett standardutförande kostar det lika mkt som att bygga med andra byggbolag som dessutom har en högre standard redan som grundval. Nä vill ni bygga nytt och ha en trevlig resa under byggtiden och stå med ett felfritt hus efter slutbesiktningen så välj absolut inte Huscompagniet!!
 
Vi har nu fått en åtgärdsplan av Huscompagniet där de ska åtgärda de saker som fanns kvar efter besiktningen, de har varit tillmötesgående på våra krav och allt verkar sluta bra vilket är viktigast.
 
  • Gilla
MIT
  • Laddar…
Hej Max och alla andra som undrar över HusCompagniet. Vad ni än gör; spara er själva bekymmer och vänd er till en annan hustilllverkare.
Det finns ingen seriositet överhuvudtaget hos det företaget. Vill tjäna snabba pengar. Skiter i svenska regler och lagar. Oförskämda. Lögnaktiga. Giriga. De lovar en hel massa, allt från "danska murare med gedigen erfarenhet", i själva verket står ett par polacker och slafsar ihop ditt hus utan att knappt kunna läsa ritningen. Och om man inte kan språket; hur ska du kunna veta vilka egenkontroller de ska utföra när de inte begriper språket?
De polska arbetarna är givetvis oskyldiga, men har en djävligt cynisk uppdragsgivare.
Om det är fler som undrar, så kan jag lägga ut texten ännu mer. HusCompagniet och deras lögnaktiga marknadsföring ska skjutas i sank.
Det är dessutom ytterst olyckligt att en välrenommerad dagstidning som Sydsvenska Dagbladet skrivet en alldeles för naiv tidningsartikel. Och det är den alla får upp som googlar..
Skippa dem.
 
  • Gilla
78an
  • Laddar…
Ellenor
Det du skriver stämmer ju inte, Huscompagniet har byggt över 100 hus i Sverige hittills skulle jag tro och några av dessa som har haft problem.
Så är det med alla Husleverantörer, Jag jobbar som snickare och ibland ska det gå fort och visst kan det bli fel men att det ska vara så som du beskriver har jag väldigt svårt att tro.
 
Stämmer inte?
Födkroken för vilken entreprenör som helst är nöjda kunder.
Det står var och en fritt att investera sina pengar hur de vill, men ett hus är en viktig investering. Vad jag menar är att man kanske bör kolla upp nöjd-kund-index och den slags, trustpilot och så vidare. Solvens och soliditet absolut ett måste vid val av underentreprenörer. Som det låter på dig, "att ibland ska det gå fort och visst kan det bli fel" låter ungefär som att lite svinn får man räkna med. Av hundra hus bör således hundra vara till kundens tillfredställelse, inte nittionio. Hus är för dyra för det.
Märk väl att jag skrev "kundens tillfredsställelse, inte perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.