Hej på er.

Vi är intresserade av en "Stadsvilla" i ett område som NCC ska sälja tomten och Eksjöhus är leverantör av huset, någon som köpt på linande sätt av NCC?

Vad har Eksjöhus för ryckte på marknaden, är det bra hus eller billiga skräphus?

Mvh L
 
eksjöhus ligger nog i övre prissegmentet,ncc vågar jag inte säga så mycket om
 
nybyggd skrev:
eksjöhus ligger nog i övre prissegmentet,ncc vågar jag inte säga så mycket om
Ok så man kan hoppas på bra kvalité på huset och bygget?

NCC ska ju bara sälja själva marken (ev markarbeten och rördragningar) så det är nog lugnt :)
 
Det fanns en "långkörare" här på forumet för 3 eller 4 år sedan, med ett par familjer som råkade ut för fuskbyggen med Eksjöhus (har för mig att det var just i Stockholmsområdet), deras fall hamnade även i TV (Plus).

Sedan dess tror jag att det varit ganska tyst om dem, svårt att veta om det beror på att de skärpt sig, eller om de inte har sålt så mycket.

jag vill minnas att det var många fel, men de allvarligaste var att Eksjöhus entrepenör (delad entrepenad) hade tagit in icke certifierade våtrumsfirmor som fuskade grovt, de fick leva utan badrum i typ ett år eller mer. Felen som sådana är en sak, men det handlar om husföretagets sätt att hantera felen de ställer till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.