Hej
Vi har precis fått reda på att vi kan få en tomt genom tomtkön i vårt område.
"Jättkul"
Startade genast med att beställa kataloger och surfa på nätet och hittade Byggahus sidan och forumet.
Upptäckte väldigt snart att det är en djungel att leta "nya hus".
Jag undrar nu om det finns någon som har erfarenheter av Götenehus "skogås" och "Nysäter". Priser, företaget, är det helt nyckelfärdigt finns tydligen olika erfarenheter vad jag förstår.

hälsningar elene ;D
 
Nysäter ca 2.180 000 kr
NF med tot entr. Priset har jag fått av Umeåkontoret.
 
Hej Elene!

Jag har prisuppgifter från Trollhättankontoret på några andra hus från GH (for bygge i Värmland) så ser du lite vilket prisnivå dom kör, nyckelfärdigt m totalentreprenad, ex tomtkostnader, lagfart, bygglov...

Bergsäter m trepanel: 1.840.000,-
Fotö: 2.050.000,-
Dalsäter: 2.245.000,-
Hogsäter: 1.933.000,-
Rindö: 1.979.000,-

Hos GH ingår inte kakel/klinker och invändig målning enligt vår kontakt. För Bergsäter skulle GH ha 61.000,- för kakel/klinker i våtrum samt stänkskydd kök och 67.500,- för målning/tapetsering, allt ink moms.

Färsk länk om ämnet:
www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1116531314

Vi valde inte GH, men var jättesugne på Bergsäter.

mvh hanneli
 
Vi har köpt Skogås från Götenehus.Vi kommer bygga med delad entreprenad och priset för skogås i byggsats blev för oss 1 027 000 kr utan tillval och utan rabatten vi förhandlat till oss.Priset är från Malmökontoret.Än så länge tycker jag att både Götenhus i Malmö samt på huvudkontoret har varit väldigt bra.
 
Vi har fasnat för Skogås och undrar om det är någon som byggt det huset, nöjda?, bilder mm eller andra erfarenheter.

hälsningar elene ;D
 
Vi har precis valt Skogås och kommer att köpa stomrest, med hela materialsatsen.

Materialsats (utan tillval) 1,035,000, ej kakel/klinker
Stomning 30,000, läggning av takpannor & plåt ingår ej

Vi kör generalentreprenad och kommer ta in offerter på grund, markarbeten, el och vvs.

Vi kommer att göra vissa ändringar på planlösningen för att ha mer förvaring i hallen & entrén. Gillar möjligheten att ha altaner i tre väderstreck smat att det är en avskild föräldradel/barndel med allrum som extra tv rum/lekrum.

Är det någon som byggt och har lite bilder på skogås?

//samba
 
birgi skrev:
Nysäter            ca  2.180 000 kr
NF med tot entr. Priset har jag fått av Umeåkontoret.
birgi, har ni bestämt er för det huset??

Jag tycker att just "Nysäter" verkar ha en kanonbra planlösning :), ingår grund och "grundarbetet" i det pris du angav, eller är det pris ovan grund??

MVH//Christina.
 
byggimpert skrev:
birgi, har ni bestämt er för det huset??

Jag tycker att just "Nysäter" verkar ha en kanonbra planlösning :), ingår grund och "grundarbetet" i det pris du angav, eller är det pris ovan grund??

MVH//Christina.
Nej, det blir ett Sparreholm 2, med omgjord planlösning.
:)
Priset jag fick tidigare i vår gällde NF inklusive grund, kakel/klinker osv, dvs det jag kallar NF! Vad jag förstått är det en ny prislista som gäller från och med juni.
 
Hej
Kul att det är fler som är intresserade av samma hus, då kan man ju byta erfarenheter av varandra.
Vi har nu frågat efter kostnadsförslag på SKOGÅS med lite ändring av planlösningen samt med garage så det blir spännade och se vad det kommer hamna på.

Samba: har ni räknat på vad ert kommer att kosta när ni är färdiga?

Habo tack för dina svar :D

Söker fortfarende efter bilder på huset samt ev bygg bilder.

Fortsätt gärna med svar om ni har ytterligare erfarenheter av Götenehus, Skogås - Nysäter, bra dåliga allt är intressant.

Hälsningar Elene
 
Hej elene,

Totalpris för oss hamnar på ca 2,000,000 kr

I det priset ingår
platta på mark + markarbeten 250,000
Tomt + anslutningsavgifter 450,000
El & vvs 100,000
Stomning 30,000
Materialsats 1,035,000

Anlediningen att priset blir hyfsat lågt är att vi gör mycket arbete själva.

Vi kommer säkert att göra lite tillval som gör att priset går upp något.

Mvh Samba
 
hej

birgi vad har du för erfarnheter av götenehus något som är bra eller dågligt.
Någon man bör vet eller tänka på när man kontaktar dom mm.
Skriv gärna och berätta lite

Hur går det med ert husbygge har det kommit igång?

hälsningar Elene
 
hej,
Vi har precis idag haft kontrollbesiktning på vårt Götenehus.
Besiktningsmannen sa att denna kontrollbesiktning var bättre än många slutbesiktningar.
Har funkat kanon med Götenehus!
Nästa helg flyttar vi in!
 
Stoffe,

vilket hus från Götenehus har du byggt ???

mvh samba
 
Står längst ned på mina inlägg ;)

Vi bygger ett omritat arkitektens skiss nr 102 med helt utgrävt bottenplan.

Blev bättre än vi någonsin vågat föreställa oss!
 
Hej
Stoffe_byggare har du bilder ifrån ert husbygge som du kan dela med dig av?

går det att pressa priserna något hos götenehus?
någon som testat att pruta på götenehus? hur mycket i så fall?

hälsningar Elene
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.