Blindnit skrev:
Just på Aftonbladet saknar jag sällan flash.
Men visst, vissa saker kräver ju skiten.
Därför är Flashblock till Firefox bra :)
Då är Svenska Spel värre tycker jag.
Hur man nu kan komma på idén att bygga en hel sida i flash q(;^;)p
Allt handlar om pengar.
Är det mycket flash, köper folk grejor som klarar av det!
 
ThomasLindgren skrev:
Inte troligt eftersom Apple verkar avsky Flash och skyller världens alla problem på det...
Apple har goda skäl. Implementationen av Flash på Macbook Air var så usel att batteritiden gick ner från sex till fyra timmar om man hade en browser uppe med några websidor med Flash.

http://arstechnica.com/apple/review...otebooks-ars-reviews-the-11-macbook-air.ars/3

Det är lite naivt att tro att det här handlar om personliga motsättningar. Ett av Apples försäljningsargument (både för Ipad och Macbook Air) är ju den långa batteritiden. Om man släpper in Flash i systemet blir den kortare och därmed uppfattas produkten som mindre attraktiv. På sikt kommer det här att lösa sig, antingen genom att Adobe lyckas övertyga Apple om att de ska sköta sig bättre, eller genom att Flash blir mindre vanligt på webben.
 
Klart du ska ha en surfplatta (Ipad eller Android). Ska du ha en bärbar så ska det vara en "Tablett-pc".
 
Blindnit skrev:
En sån här på väggen [länk] samt ett lämpligt trådlöst tangentbord med pekplatta så bör ni klara er ett tag fast synen blir sämre ;)
Blindnit, hur kommer du åt Webben, och inte bara Samsungs "appar" (Internet@TV) med den? TVn har ju ingen web-browser.

Mvh/abbe
 
abbe_ skrev:
Blindnit, hur kommer du åt Webben, och inte bara Samsungs "appar" (Internet@TV) med den? TVn har ju ingen web-browser.

Mvh/abbe
Komplettera med en sån:

http://www.dustinhome.se/pd_5010470735.aspx
 
lurk12345 skrev:
Apple har goda skäl. Implementationen av Flash på Macbook Air var så usel att batteritiden gick ner från sex till fyra timmar om man hade en browser uppe med några websidor med Flash.

[länk]

Det är lite naivt att tro att det här handlar om personliga motsättningar. Ett av Apples försäljningsargument (både för Ipad och Macbook Air) är ju den långa batteritiden. Om man släpper in Flash i systemet blir den kortare och därmed uppfattas produkten som mindre attraktiv. På sikt kommer det här att lösa sig, antingen genom att Adobe lyckas övertyga Apple om att de ska sköta sig bättre, eller genom att Flash blir mindre vanligt på webben.
Efterhandskonstruktioner.... om dom ville imponera med bra batteritid kunde dom ju lika gärna skippat on-knappen.:rolleyes:

Den absolut största anledningen till att jag lyckats hålla mig ifrån IPAD är just MegaBuggen "NoFlash"
 
kamilenski skrev:
Själv gör jag det från min HTC Wildfire.
Nu vill min hustru kunna läsa tidningar.
Mobilen har för liten skärm. Dessutom klarar ej av flash.

Vad kan vara lämplig?
Krav:

minst 8 tums skärm
klara av flash
kunna gå på batteri i minst 3 timmar
trådlöst WLAN
Hur många gånger behöver du ställa samma fråga;)
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/159563-vad-surfar-ni-med.html
 
Snailman
de här mellanlösningarna ni rekommenderar här, hur varma blir dem?

surfade tidigare med laptoppen och den blev skitvarm (man fick mixtra med en jättetjock bok emelllan tex...

så nu är det windowsmobilen som gäller, den blir ju inte varm som ett strykjärn...
 
ThomasLindgren skrev:
Inte troligt eftersom Apple verkar avsky Flash och skyller världens alla problem på det...
Flash på mac suger (både batteri och i annan bemärkelse). Adobe hävdar att det beror på att de inte får tillgång till alla API´r. Apple hävdar att det är dåligt skrivet och inte ska behöva gå längre ner i systemet än andra program. Håller mer med apple faktiskt. Buggigt, resursslösande, säkerhetsrisk etc. Flash skulle behövas skrivas om från grunden i mac. Eller allra helst skrotas då det på det stora hela är rätt meningslöst då det finns bättre alternativ (t.ex. html5 eller javafx)
 
abbe_ skrev:
Blindnit, hur kommer du åt Webben, och inte bara Samsungs "appar" (Internet@TV) med den? TVn har ju ingen web-browser.

Mvh/abbe
Glömde bort den lilla petitessen då jag bara tänkte monitor :cool:
Men ser att förslag finns längre ner.
 
Nimajneb skrev:
Hur många gånger behöver du ställa samma fråga;)
[länk]
jag håller med, jag kan nog samla fler som TS har skapat som frågar samma...
 
Snailman skrev:
de här mellanlösningarna ni rekommenderar här, hur varma blir dem?

surfade tidigare med laptoppen och den blev skitvarm (man fick mixtra med en jättetjock bok emelllan tex...

så nu är det windowsmobilen som gäller, den blir ju inte varm som ett strykjärn...
Bra fråga för det är inget jag tänkt på med min 13,3 maskin. Kollade nu efter ca en timma, endast ljummen. Men tycker mig minnas att den blir lite varmare om man tittar på lite olika "playsändningar", men några underlägg behöver du inte tänka på.
 
En vanlig plastskärbräda från Ikea för 10kr (?) löser värmeproblemet.
 
Nimajneb skrev:
Hur många gånger behöver du ställa samma fråga;)
[länk]
Nu är det inte till mig. Hustrun. Och kvinnor kan vara kinkiga. Dessutom inom data ändras allt så fort.
Ena dagen finns ej, dagen efter finns massor.
Då är det lika bra att fråga 1000 gånger.

p.s. och nya duktiga användare dyker upp. Du är en gammal gubbe ;)

cust3000 / du bara söker bråk. Låt bli läsa mina inlägg om du tänker börja om. Tack.
 
Pekplatta. Köp någon som kan köra Linux eller Windows, inte iPad, den är skit. Man vill kunna installera programvara fritt och hänga med i teknikväxlingar/uppgraderingar, det går inte med Apple.

Andra egenskaper man vill ha på den:

* Hög upplösning på skärmen. Det krävs 1200 på höjden för att kunna läsa en A4.
* Trådat nät. Face it, trådlöst är bara en kul grej, inget som duger för skarp drift. Bra att ha i sängen, men inget man använder om man ska installera något stort på den.
* Solid state disk. Mekaniska hårddiskar håller inte för att viftas omkring med under gång.
* Pekskärm som inte kräver penna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.