28 733 läst ·
219 svar
29k läst
219 svar
Recension Shop-Seltmann.
Sida 1 av 15
Jag beställde en Makita skensåg från Shop Seltmann förra söndagen, valde att betala i förskott via banken. Pengarna fördes över måndag-på onsdag fick jag ett mail om att dom hade skickat iväg varorna. Länken i mailet som jag skulle kunna spåra varorna med fungerade tyvärr inte. Men idag (tisdag) så kom varorna fram. Så sammanfattningen är alltså, Shop-Seltmann verkar seriösa, och jag kommer att handla av dom igen. Bra priser på en del maskiner (nästan bara halva priset på en del av maskinerna jag har jämfört med) och snabb service. Jag tyckte att frakten var förvånansvärt billig också, 14 euro till sverige känns rätt överkomligt. Synd bara att spårningslänken inte fungerade, så att man hade sluppit oroa sig för att paketet kommit på avvägar, men nu gjorde det ju inte det.............
Jag har också köpt av Shop-Seltmann, dock var det via deras ebay-shop, skulle anta att det är samma servicenivå där, och jag är mycket nöjd med deras service, tog ungefär 4 dagar för paketet att komma fram.
Egentligen gjorde jag bort mig lite genom att köpa från deras ebay-shop då köp-nu priset var ca 10 euro mer än vad var på deras hemsida.q(;^
p Fraktkostnaden 13,90 euro var även samma på båda sidorna.
Egentligen gjorde jag bort mig lite genom att köpa från deras ebay-shop då köp-nu priset var ca 10 euro mer än vad var på deras hemsida.q(;^
sitter precis och väntar på en Makita sänksåg från seltmann. Beställde i går kväll och idag fick jag mail om att den är skickad. Betalade med Paypal. Hoppas att inget strular på vägen nu bara....
Beställde ett gäng Bosch 10.8V från Seltmann i torsdagskväll.
Fick mail igår fredag att det var nån form av problem med betalning (MasterCard), men likväl har dom reserverat/dragit pengar från kortet.
Lite märkligt förfarande att börja med att debitera kortet för att säga att det är nåt som krånglar, är tyvärr osäker på vad som är problemet.
Jag mailade dom igår och meddelade att jag ser summan som är dragen, samt skickade med ett foto på mitt MasterCard ihop med körkort och en räkning från Tele2 där mitt namn och adress syns, som stämmer överrens med körkort och kreditkort.
Får se hur det slutar.
Känns som bra priser, men lite sämre kundtjänst.
Fick mail igår fredag att det var nån form av problem med betalning (MasterCard), men likväl har dom reserverat/dragit pengar från kortet.
Lite märkligt förfarande att börja med att debitera kortet för att säga att det är nåt som krånglar, är tyvärr osäker på vad som är problemet.
Jag mailade dom igår och meddelade att jag ser summan som är dragen, samt skickade med ett foto på mitt MasterCard ihop med körkort och en räkning från Tele2 där mitt namn och adress syns, som stämmer överrens med körkort och kreditkort.
Får se hur det slutar.
Känns som bra priser, men lite sämre kundtjänst.
Jag såg i någon annan tråd att några som betalat med kort också hade haft problem med betalningen. Jag tror att deras pengar också hade dragits (reserverats) från kontot, men att dom senare fått tillbaka pengarna. det var detta som fick mig att chansa på förskottsbetalning, som ju gick bra. Däremot så hann jag börja tro att jag var blåst innan paketet kom pga att DHL inte kunde hitta något paket i deras system fast jag kunde uppge kollinr. Men dagen efter detta så levererades grejorna med ett annat bolag (Dachser) samma dag fick jag ett mail från Shop-Seltmann med telnr till Dachsers kundtjäns och ett korrekt kollinr. Så tydligen hade dom bytt fraktbolag.
Ja nog lär det lösa sig på ett eller annat vis.
förhoppningsvis hör dom av sig ang de mail jag skickat. Lite märkligt att vissa förstagångsbeställare får igenom en kortbetalning medans det blir krångel för andra.
Det som är lite irriterande är jag inte får svar på nåt av mailen.
För det verkar ju som om folk fått svar både på lördagar och söndagar tidigare
Dock tycker jag ordersidan ser annorlunda ut jämfört med igårkväll, så vem vet.
Men det är väl bara att behärska sig till på måndag om inte annat.
För det verkar ju som om folk fått svar både på lördagar och söndagar tidigare
Dock tycker jag ordersidan ser annorlunda ut jämfört med igårkväll, så vem vet.
Men det är väl bara att behärska sig till på måndag om inte annat.
Nej med facit i hand så jag använt mig av PayPal, dock tycker jag det är märkligt hur det kan krångla med kortbetalningen.
Pengarna är reserverade osv.
När jag beställde Sencopickan från Tools-Plus i US så var det bara att knappa in kortnumret, giltighetstid och CVC sen klart o betalt.
Jag förstår inte anledningen till att det inte ska gå, det stör mig mest.
För skulle det inte gå, så skulle dom väl för i hela härjedalen inte debiterat kortet!!!
Pengarna är reserverade osv.
När jag beställde Sencopickan från Tools-Plus i US så var det bara att knappa in kortnumret, giltighetstid och CVC sen klart o betalt.
Jag förstår inte anledningen till att det inte ska gå, det stör mig mest.
För skulle det inte gå, så skulle dom väl för i hela härjedalen inte debiterat kortet!!!
Når penger er reservert, har ikke foretaget mottatt noen penger. De kan reservere, men penger trekkes først når varen sendes. Kan være en eller annen godkjenning som har gjort at beløpet bare har blitt reservert, men ikke godkjennes av en eller annen fel.
Nej det stämmer att beloppet är reserverat, dock verkar inte Seltmann vara så snabbkommunicerade eller intresserade av lösa ev. problem.Logiman skrev: