T
Troberg: Var hittar man plats då? :)
18 svar · 6,6k läst
1
123abc: [citat] Det fungerar med festool. Anledningen att köpa längre och kapa är endast att det brukar vara mer ekonomiskt då du får önskad längd samt ut fler skenor från en.
42 svar · 12,3k läst
·
P
Pysslarn: I ditt fall är jag mer än övertygad om att den dagen kommer!!! Snyggt jobbat! //Ronnie
28 svar · 3,5k läst
·
M
mattias987: Tack för alla tips! Ska låta det sjunka in lite så ser vi vad det blir. Skulle vara riktigt kul med en stor maskin, men utan erfarenheter kanske det är dumt att börja med en. Oklart hur man flyttar den dessutom =)
2 svar · 1,8k läst
Exostor
Exostor: Aha, det är så det är tänkt. Ovant när jag hittills haft en 122mm vinkelhake som anhåll.
5 svar · 2,4k läst
LLLVäxjö
LLLVäxjö: [citat] Maskinen ligger i skrotcontainern nu, så jag kan fortsätta att njuta av min blåa Bosch :) Den tog för stor plats....
10 svar · 1,6k läst
·
P
pleqtiz: Nemen titta! hade helt o hållet glömt bort den där fina bänken :thumbup: Nu blir det till att lusläsa och börja planera, en sån bänk får det bli, och den behöver inte vara mobilt.. räcker med att man kan skjuta undan den ifall nån större formatsåg eller nån ny maskin ska in :thumbup: stort tack för inlägget och tipset!
2 svar · 1,9k läst
B
bYkICr: Köpte Bosch GKS18V och Hilti stålklinga, funkar klockrent. Testade samma klinga med sänksågen, inga problem att få raka fina snitt.
27 svar · 6,1k läst
·
N
Nybyggarn: Där det är möjligt brukar jag borra till hälften och sen borra från andra sidan, då fastnar biten på mitten och är lätt att få bort. Både med dosfräs och hålsågar, blir lite snyggare hål också.
11 svar · 7,8k läst
·
A
Agorazo: Köpte en Nilfisk Aero 26-21 Där bockade jag i alla tre av mina lådor: eluttag, filterrengöring och lång slang (3,5m) Nilfisk innebär dock inte automatisk lång sladd. Hela "Multi" serien har endast 2,5m Köpte Nilfisken härifrån: http://www.proffsmagasinet.se/byggtillbehor/dammsugare/natdrivna-dammsugare/nilfisk-aero-26-21-pc-vat-och-torrdammsugare de har kampanj på den och kostar endast
9 svar · 18,2k läst
jonmo
jonmo: Jag trodde svaret på ursprungsfrågan var "ta barnens två småstolar, spänn fast en skiva MDF, skruva i fräsen". Att göra det i vardagsrummet är roligt, men inte nödvändigt. [bild]
5 svar · 3,3k läst
·
pär h
pär h: ingen stans Daniel. Jag skulle kanske ha lagt till skär man i "tex"
9 svar · 3,8k läst
V
VideX: Har beställt en dammsugare nu då det var bra pris 1244:- lite lång leveranstid, inkommer slutet av januari. Nån som har tips på längre släng till den? Typ 3-4 meter för att koppla till slipmaskin/bordssåg m.m.
4 svar · 4,4k läst
H
heimlaga: Jiggen ser ut att vara gjord för att man skall kunna borra ett hål rakt igenom en axel. Det är ju nästan omöjligt att sätta upp en rund axel i skruvstrycket i pelarborrmaskinen så att hålet verkligen blir centrerat. En väldigt användbar liten apparat. Var rädd om den!
5 svar · 2,1k läst
·
Martin_B
Martin_B: Aha ok. Kolla på din bank sen, så skall du se att kursen kan ha ändrats :) ...men vänta i några dagar tills det har "korrigerats". För mig har det även hänt att jag har satt in en viss summa på kontot som jag visste verktygen kostade, summan drogs så bara några få kronor återstod (har ett särskilt konto för sådant där av säkerhetsskäl), men efter några dagar när summan har
39 svar · 12,9k läst
·
FredrikR
FredrikR: Jag hade valt GTA 2500 av de 2. Det ser rejälare ut, och maskinfästet ser ut att ha snabbkoppling. (GTA2600 kanske också har det, men det ser ut som vred)
2 svar · 8,2k läst
S
Skooda: Skulle behöva få tag i borrförsänkare med både konisk och platt försänkning, har ni några förslag på inköpsställen?
0 svar · 2,6k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Ja det går bra om man bränner av starten lite.:-)
8 svar · 5,2k läst
B
bjed0001: Jo, det har varit planen i snart två år nu, men det verkar alltid finnas andra projekt som kommer före...
2 svar · 2,4k läst
·
D
dja: Bra tips, tack för det. :)
7 svar · 10,0k läst
·
mattiasp
mattiasp: Det verkar som om jag kommer att ha min PM inbox full av meddelanden från besvikna barn och arga fruar/motsv. efter jul. Inte den bästa present man kan tänka sig. Men OK, jag ställer upp på att vara syndabock i år. Vad gör man inte för sina medmänniskor i träsket?
11 svar · 2,1k läst
Frustrator
Frustrator: Finns det någon vettig dykertpistol som går på 230v? I verkstan hade det varit smidig med en. Batteri är lite dyrt och kompressorn väsnas lite för mycket, iaf när man snickrar nattetid i källaren..
8 svar · 1,8k läst
K
Kane: På denna sida, http://www.crestonwood.com/router.php , kan du ladda ned byggbeskrivningen och ritningar i PDF så får du lite tips/inspiration.
3 svar · 1,2k läst
·
E
erix0n: Tack alla. Det slutade med att jag fick låna en elektrisk kap så "problemet" är framskjutet till nästa projekt :)
15 svar · 2,4k läst
nanowire
nanowire: Jag tror som de ovan skrivit att dessa gör sig dåligt i precisionshål i mdfskivor. Spännarna har kraftig räffling på skaftet som sannolikt sliter mer än önskvärt på hålen (även om du gör skivan tjockare).
4 svar · 946 läst
S
SnickareHobb: Ok. Intressant. Byggde du cyklonen själv eller köpte du en? Vilken i så fall? Såg att Bill Pentz har en gratis byggbeskrivning. Får fundera på saken nån gång. I så fall gör jag en utan filter, där luften i stället leds ut. Ett problem för mig är att jag byggt spånsugrummet efter storleken på min (nuvarande) spånsug. Om jag byter nån gång behöver jag en sug som inte tar upp mer
5 svar · 4,8k läst
H
heimlaga: Så där gjorde min DeWalt för cirka 7 år sedan. Då lämnade jag in den på service och de bytte en massa delar i växellådan. Sedan dess har den hängt med. Halva tiden i yrkesbruk..... men nu sjunger den verkligen på sista versen.
4 svar · 5,5k läst
R
Rönnis: Om din maskin ser ut som min på bilden bör remmen vara 6mm bred och ca 718-720mm lång [bild]
2 svar · 4,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.