Daniel_N
Daniel_N: [citat] Tack! Vet inte hur jag lyckades missa den!
2 svar · 1,6k läst
FreQa
FreQa: Vilken såg har en schysst linjal som man kan se ordentligt? Min Ryobi är svart med vita streck och siffror under en ganska tjock skiva akrylglas som strecket är ritat på. Kanske man borde byta, tips om vilken?
27 svar · 9,3k läst
·
Jarlingar
Jarlingar: Nä det blir nog en tuff förhandling.. :crysmile: Men helt rätt storlek (y)
8 svar · 10,1k läst
Hedens
Hedens: tjena varit tyst från mig ett tag men vaburari har slagit hårt mot mig och min klan. Plus det angenäma problemet mycket jobb. Men har hittat en robland kombi men vet inte vilken model och säljaren är Inte så uppsjungning på vad denne sitter på. Så kan vi hjälpas åt att hitta rätt model. Lämpligt pris Sen är den en lämplig maskin till ett 45m2 garage snickeri? Hade egentligen tänkt
0 svar · 2,1k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Tänkte visa en video på hur jag medfräser på vertikalen. Det är inte en lämplig körning när man är ny, men jag föredrar resultatet framför motfräsning alla dagar i veckan. Observera att det finns många faror med detta, be någon som kan visa dig live om du vill köra såhär. Detta var testkörningen, skulle jag kört mycket så hade jag laborerat med högre varvtal och
26 svar · 4,6k läst
·
SamiHus
SamiHus: Jag har Besseys pipeclamps och jag älskar dem. Har även ett par från Harald Nyborg men Bessey var outstanding, gillar att de har ställ att stå på. Finns på Conrad.
11 svar · 3,5k läst
SamiHus
SamiHus: Jag tyckte också min 125a var knepig i början. Jag brukar sänka suget i min dammsugare när jag använder den och det brukar hjälpa lite.
8 svar · 1,3k läst
·
Anjisa
Anjisa: Vickade med kofot, hände inte mycket. Slog med kofot, blev gnistor. Slog med gummiklubba, sen gick den av :) Nu ger jag mig på resten! Tack för många svar!
13 svar · 6,2k läst
·
H
heimlaga: Det låter som om du behöver en mindre justersåg med glidbord. Själv köper jag hellre begagnat av god kvalitet än nytt av ping-pong kvalitet. En mindre kvalitetssåg i hyggligt skick kan man få för några tusen om man har tur men normalt brukar ett bra fullt utrustat exemplar kosta mellan 10000 och 25000 kronor. Ejca/Luna L18 och L20 och Rapid och Wadkin-Bursgreen och Manko och Stenberg
11 svar · 2,7k läst
V
vanpire: Den hör tycker jag fungerar bra http://www.rutlands.co.uk/sp+woodworking-power-tool-accessories-tool-maintenance-cleaning-lubricants-t9-boeshield-xtra-large-12oz-boeshield+dk7130
6 svar · 4,4k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Såg en vijeo på Youtube där en nisse sågade metall med sin "skil saw" .. verkade som knepet var att mata sakta ..
3 svar · 4,3k läst
Kretikos
Kretikos: Fick i en del kräm i det trots tre vintrar ute. Får se hur det håller...
4 svar · 1,3k läst
S
Skanstull: Tack alla, mycket uppskattat med alla synpunkter! Har nu beställt en uppsättning Thule WingBar.
14 svar · 8,8k läst
AXS
AXS: [citat] Lite intressant, men 1000:- för skippat tullkrångel, bara ett 3Ah mot två 5Ah är det knappt värt. Men 6000:- är sjukt mycket pengar för en spikpistol. Billigaste jag hittade på ebay: http://r.ebay.com/s7Smrp
5 svar · 1,4k läst
Stefan N
Stefan N: Jag söker efter tygväskan till GLL 3-80 som man har i L-Boxxen, vet nån nummer på den eller vart den går att köpa? [bild]
5 svar · 2,5k läst
Lexington
Lexington: Som jag googlat (både på svenska o engelska), o svaret fanns på forumet!
2 svar · 2,7k läst
G
Gårdsboende: Jag gav upp bockandet och köpte vinklar ist. Jag tackar för ert engagemang iallafall!
3 svar · 1,8k läst
F
fangalid: [citat] Tack blir nog till att öppna plånboken för den ändå. Festool-grejer går inte att få tag på i vanliga byggvaruhuskedjor va? Det blir till att skicka efter kanske.
7 svar · 2,8k läst
·
mattiasp
mattiasp: Det pratades i en annan tråd om 2 mm kompaktlaminat som säljs som stänkskydd för kök på Ikea. Kan det vara något?
10 svar · 2,0k läst
·
V
vectrex: [citat] Jo, men min poäng var ju att för en smed eller grossist eller vad det kan vara som skall sälja 1st så blir det dyrt. Om jula-motsvarigheten i Finland tar in pallvis med 2 meters bitar så kan de självklart hålla nere kostnaderna rejält.
17 svar · 6,5k läst
B
Bosse#3617: Väljer mellan en Makita 6842JX 25-55 mm skruv eller en Senco DS 5550, även den 25-55 mm. Är "hemmasnickare" och ska sätta tak och vägg gips mot trä. Erfarenheter? /Bosse
0 svar · 752 läst
S
sdl706: kan du få tag på Rocol i kombination med en vass 3 skärig fräs där ett skär går till centrum så funkar det.Fräsen som finns på bilden är slut
18 svar · 7,6k läst
·
Pontus Fritsche
Pontus Fritsche: Jag har en lika dan och den kärvar oxå rätt rejält... Idag skulle jag fräsa en bit på 10 cm och då skar motorn. Maskinen har gått max en timme sedan jag köpte den, använd 3-4 gånger
1 svar · 7,6k läst
·
H
heimlaga: De ser ut att vara enkla att tillverka. Det finns säkert någon liten verkstad eller någon som pysslar litet på svart som kan göra dem åt dig om du inte har svets och vinkelslipmaskin och pelarborrmaskin.
2 svar · 1,8k läst
·
V
vectrex: Jag var själv i en sits för knappt 2 år sen då jag stod inför att troligen tvingas sälja huset vi bodde i (på grund av skiljsmässa). Tanken på att bo i en lägenhet igen fick mig nästan fysiskt illamående så jag gjorde allt och lite till för att kunna bo kvar här och det gick till slut. Egentligen för högt belånad för min inkomst men så länge räntorna är som dom är så bor
9 svar · 2,4k läst
stigen
stigen: Någon som är intresserad av att ta över min ombyggda radialfräs? Har inte plats att hysa den längre och har andra möjligheter för fräsning. En Cotech fräs 8mm följer med. Ge mig ett pris. Skickas inte då fraktpriset blir för högt. Avhämtas på Värmdö. [bild] [bild] [bild] [bild]
1 svar · 4,8k läst
·
C
cpalm: Har köpt en bättre begagnad "byggbil" som är utrustad med en icke-fungerande LTC trådlös backkamera. Jag tror modellen är RVC-72. Har kollat manualen och testat att para om kameran med skärmen, men den hittar inte kameran. Tyvärr är det lite klent med detaljer i manualen... Ser ut som att det sitter en liten lysdiod på kameran. Är det någon som vet om den skall ge något tecken ifrån
0 svar · 1,7k läst
L
larsanderssson: Har bordet, mkt nöjd. Stabilt som få saker, desto mer det lastas desto tyngre blir det. Gillar x-hålet vilket gör det lätt att använda enhandstvingar.
14 svar · 5,1k läst
Myhran
Myhran: Köper oxå vid erbj Men hur önskar man att maskinparken såg ut inom denna kosnadsgräns Och då faller ju vissa makita festool Hilti millwaukee etc bort För vissa märken är bäst på vissa maskiner och lyckas inget vidare på någon annan För ingen verkar göra topp på alla olika maskiner i sitt sortiment
2 svar · 924 läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: [citat]
20 svar · 17,8k läst
·
Andreas_kalmar
20 svar · 17,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.