T
TheGame: [citat] Ingen dum ide tror jag gör så (y)
4 svar · 2,4k läst
·
H
headlam: Tack för alla tips. Det blev efter endel efterforskning en metabo kgs 216m. Kände att den verkade "duga" för mig. Men nästa gång blir det absolut en festool :crysmile:
5 svar · 1,8k läst
E
Erberg: [citat] (Tack Buggahus för att det sparar inlägg man inte postat än) Gjort mer granskning. Finns två fjädrar. Primära som kallas Main Governor Spring och en till som kallas Idle Spring. På denna gräsklipparen är Main uttänjd och Idle-fjädern saknas helt. https://www.briggsbits.co.uk/acatalog/691859-Idle-Governor-Spring--38.html https://www.briggsbits.co.uk/acatalog/Governor.JPG Finns
9 svar · 4,1k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Tips mottages på bra, kvalitativa lampor eller ljuskällor som kan visa stöldmärkningstext i kontorsljus inomhus. Jag har testat en idé och använt Clas Ohlssons ”discolampa” men denna är lite för svag om man inte släcker i rummet. Jag är ute efter någon som liknar sedelkontrollslampor, men är flyttbart.
0 svar · 1,1k läst
H
heimlaga: Järnläst kallar vi det. Används då man halvsular skor. Det vill säga pliggar fast en extra bit sulläder som kallas halvsula med pliggar av asp under framdelen av sulan och en annan bit under hälen. Då skon är halvsulad nöter man inte hål på sulan eftersom den är skyddad av halvsulorna. Då halvsulorna är uppnötta tar man bort dem och pliggar fast nya. Allt det där gick till
2 svar · 1,6k läst
·
L
Ludde76: Tack för era svar! Nu vet jag iaf vad maskinen heter men det var generellt en dyr rackare så det blir svårt att motivera ett köp.
6 svar · 1,4k läst
P
patrikz: Ok, då ber jag om en ny så får vi se om jag kan behålla den gamla
4 svar · 1,1k läst
·
S
sepani: [citat] Ingen skillnad...så oavsett om den laddar eller ej är inte mätaren till någon nytta. Blir tippen. Och ny laddare...
6 svar · 1,5k läst
·
nivv
nivv: [citat] Tackar! Min rem är nog i ok skick ändå. De jag hörde med ville ha 4-500 ex moms och frakt
6 svar · 3,6k läst
·
Höghus
Höghus: [citat] Inte svaret på din specifika fråga, men det går att borra massa hål och sedan bila ur emellan. Det borde damma mindre och lättare att suga. Sedan finns det såna här prylar. För bilmaskin; http://m.knightauto.com.my/index.php?ws=showproducts&products_id=1431402 För vinkelslip;
2 svar · 6,4k läst
Lexington
Lexington: Glömde ju uppdatera här! Men blev till slut dessa två set! Hoppas dom håller ett tag med tanke på priset! [bild]
19 svar · 5,9k läst
·
ok3r
ok3r: Besiktad u.a. nyss!
6 svar · 4,2k läst
P
pyro: Jag har valt digitala skjutmått för enkelheten. Började med ett relativit billigt från Clas Ohlsson som jag körde med länge. Det funkade bra, men det åt många batterier. Tyckte jag behövde ett till skjutmått så jag köpte ett för kaffepengar på Lidl efter tips i en annan tråd här. Det gillade jag inte alls. Kvaliten var riktigt dålig (inte otippat i förhållande till priset men
74 svar · 21,0k läst
·
H
heimlaga: 10-60 var en ganska bra traktor så det lönar sig att vara rädd om den. Instruktionsbok och kanske också verkstadshandbok borde gå att få tag på genom Olssons i Ellös som är återförsäljare i Sverige för Peters Traktorbøger. Annars kan det gå att beställa direkt från Hans-Peter Pedersen på Jylland. Det är bra att ha sådana papper så man får rätt oljor och smörjmedel och
5 svar · 3,8k läst
·
P
Anonymiserad 282191: [citat] Lossnar huvudet är ju målet uppnått också,tanken är ju att slippa bryta på pannan utan att dra rakt upp,tigersåg eller annat lär ju skaka sönder pannan mer.med spikutdragare menar jag en glidhammartyp inte säker om man får grepp med den dock. [bild]
23 svar · 8,3k läst
·
H
heimlaga: Nu skall jag inte leka expert för det är mest slumpen som styr vilka justersågar jag har haft någonting att göra med. Det beror helt på konstruktionen om ett glappt eller kärvande justerbord är renoverbart. Somliga går enkelt att renovera medan andra är närapå omöjliga och allt däremellan. Justerbord som rullar på skenor av fiberförstärkt fenol är problematiska när de blir
6 svar · 2,5k läst
K
kettu: Biltemas AIW 610 har funkat fint för mig. Har iallafall fått upp allt jag lagt den på. Hjulbultar samt rostig underrede. Min kompressor på 20L 1.5hp är för klen, går konstant.
1 svar · 1,3k läst
CHEMAS
CHEMAS: Ska läsa länken sedan. Tack så länge.
7 svar · 7,3k läst
Snailman
Snailman: [citat] Batteriet blev tomt igen när jag använt det, så laddade varje batteripar fullt för sig igen, när det kom ner till två lysdioder så laddade jag det i vanlig laddare, men när den var färdig lyste bara tre lysdioder. Plockade isär det och mätte, det urladdade paret var en tiondel eller två under spänningen på övriga celler, så testar nu med att bara ladda just detta par
44 svar · 32,0k läst
B
Byggmarodören: [citat] Den ger lite budgetkänsla jämfört med andra makita sågar på nåt sätt, men jag har jobbat mig igenom både Metabo KGS 216 och Bosch GCM 8 innan och Makita 1018 är definitivt bättre än dom ivarjefall, med bättre kapacitet och vinkling åt båda håll vid behov. Nackdelen framförallt är att den är lite otymplig. Den har några små egenheter också: - det är tre steg för
7 svar · 1,6k läst
P
Pastoratet: Hej! Jag har ett hus som liknar huset på bifogad bild, med en stor utbyggnad längs husets ena gavel. Finns det någon lösning på byggställning som medger arbete på en sådan gavel; målning samt utbyte av vindskivor? Skylift tror jag inte går för det är endast en 2m bred gräsremsa framför utbyggnaden. :confused: Tacksam för alla idéer jag kan få! Kanske finns det nån annan där ute
0 svar · 1,1k läst
·
J
johmi: Köpte härmo veckan direkt från CMT en 180mm notklinga 240.040.70M. €41.97. Inom 2-3 dagar stod DHL/UPS express på min trappa med ett paket. https://www.mobiltecnica.com/en/240-industrial-grooving-circular-saw-blades-240-40 Har beställt från Mobiltecnica ett flertal gånger och det har fungerat klanderfritt. Snabbt, rätt produkt och bra pris (alltid billigare än ombud i sverige eller
6 svar · 2,8k läst
J
Johan456: Jag har fräst någon kilometer med min Pof1400. Funkar kanon. 8mm är den klart vanligaste skaftdiametern. Utan att veta så gissar jag att stål med 12mm skaft är mkt dyrare.
2 svar · 1,4k läst
E
Anonymiserad 433451: [citat] Varsågod. kul att du lyckades (y)
25 svar · 13,9k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Jag håller med om den rekommendationen. När jag ledsnade på att köpa hjul till Biltema-pirran på Biltema, eftersom de gick sönder fort, så gick jag in i deras butik i Stockholm och de fixade fram ett hjul som jag tror blev 20 kronor dyrare än Biltemas. Det håller bra.
6 svar · 4,1k läst
·
samlarpådetmesta
samlarpådetmesta: [citat] Verkar vara vanligt på milwaukee-maskinerna
4 svar · 2,1k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] @norrbottenssnickaren säljer en bra modell på tradera, jag använder en variant av den med 50 mm bits, pm:ahonom så får du säkert en länk. Metall är snyggt men mindre bra, tror det blir maskinen som går sönder istället för hållaren när en tappar eller slår i.
1 svar · 2,0k läst
·
H
Huzzbutt: [citat] Jaså! Det förändrar saken, Då tycker jag att du ska satsa på AEG mf 1400 som är en mycket kompetent maskin och väldigt trevlig att använda när det är frihandsfräsning och mycket att göra. Den levereras med dubbla korgar, en fast som höjs och sänk med vred och en vanlig. Den kommer även med runda och genomskinliga basplattor och en medföljande större. Dammutsuget kan
4 svar · 2,0k läst
Schwen92
Schwen92: Bra idé!:)
2 svar · 2,6k läst
·
Peraan82
Peraan82: Fungerar denna cirkelsåg -------> [MEDIA=youtube]h2aq8mAv_z8[/MEDIA] med KREG tillbehör. De som jag vill köpa är; [MEDIA=youtube]F1pRWt8XJPM[/MEDIA] (Kreg Crosscut station) [MEDIA=youtube]8VBQioR224I[/MEDIA] (Kreg Rip Cut & Kreg Accu-Cut Hoppas någon kan klura ut detta åt mig! Tack på förhand!
0 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.