nanowire
nanowire: [citat] De slangklämmorna är bra och det hovtången inte gör är att även se till att kläman inte expanderar utåt när den kläms ihop. Det går att hålla emot med en stor spårmejsel eller dyligt. Men vill man vara riktigt seriös beställer man slang med krympkomplingsanslutningar på kopplingarna. En kortare spiralslang i änden på en rak slang är också smidigt för det mesta (
18 svar · 4,0k läst
·
S
sharif: Uppdatering: De skarvarna på min var i bra skick, när man tittar på de, inget vatten eller antydan till fukt. Men när jag väl öppnade de så var det oxiderat. Gjorde om kopplingarna på båda sidor rent preventivt och nu fungerar allt som det ska :)
12 svar · 6,7k läst
M
Manio: Jag har inte hunnit göra något med sågen ännu tyvärr. Allt för mycket annat att fixa. Jag kommer faktiskt inte ihåg säkert vad jag gav för den men jag tror det var 5000. Den har ju stått i ett stall i 11 år och elen måste göras om. 7500 låter rimligt tycker jag om den är i ok skick.
14 svar · 4,1k läst
·
H
huggan: Inget på internet försvinner, denna tråd är förevigad
4 svar · 1,2k läst
ulfben
ulfben: [citat] Det här var hjälpsamt! Jag tror att jag kommer försöker köra din lösning för vårt ventilationsbygge i sommar. Kärnborr ser smidigt ut på instruktionsfilmerna, men de behöver aldrig blöta ned ett inrett våningsplan liksom. Tack för tipset, och att du tog dig tid att rapportera tillbaka.
26 svar · 22,9k läst
·
mexitegel
mexitegel: Problemet är att rullstöden lossnar. Inget jätteproblem, lätta att skruva fast igen, men störande och trots detta är det ett bättre köp än 2600-bordet. Jag skulle tro att lite gänglåsning skulle göra det avsevärt bättre men problemet är så litet att jag inte kommit mig för att testa ens såhär 8 år efter jag köpte det :).
52 svar · 36,2k läst
·
B
BlueX: [citat] Bortsett från problemen med höjd-/djupinställningen så är jag också riktigt nöjd. Det blir bra resultat, med precision. Jag kanske har löst problemet genom att dra åt nyloc-muttern vid vinkelväxeln. Framtiden får visa. Det verkar som DeWalt känner till problemet jag hade, och att det kan bli värre när maskinen blir sliten. Kollade på Bosch GTS10XC och den maskinen verkar ha
5 svar · 2,1k läst
·
M
Mickebandsåg: Som nanowire skriver ger metallblad "fina" snitt men det är väldigt svårt att såga rakt Jag gillar milwaukee blad till tigern, torche bladet har hög rygg för bättre styrning
13 svar · 2,5k läst
danne9
danne9: [citat] Har du exakt som mig eller på nåt annat sätt? Här är länken https://www.centralservice.se/startstop-valve-d295-na01-p-4438.html Vet inte om de är olika för andra modeller. De frågade om min modell för att jag skulle få rätt, men de bör ju va samma till fler.
5 svar · 5,3k läst
Music Man
Music Man: Själv kör jag Dewalt 18v och Bosch 12v
17 svar · 3,7k läst
P
Prix: [citat] Var rädd om den Sandviks kvalité mycket användbart. [citat]
32 svar · 11,0k läst
·
A
axel_n: Jag har haft min snickarbod i ett kallföråd med en sorptionsavfuktare utan några som helst problem med rost. Förutsättningen är förstås att rummet är något sånär tätt.
7 svar · 1,4k läst
·
K
Konan: [citat]
57 svar · 51,7k läst
·
K
57 svar · 51,7k läst
·
J
JFrisk: Jag tycker även festool skentillbehör borde passa andra fräsar? Det sitter väl bara i stålstag? Eller missminner jag mig? Denna sitter ju bara med stänger mot fräsen och går på skenan. Frågan är väl dock om det är standard hålbild mellan olika fabrikat och om höjden stämmer... https://www.festool.se/tillbehoer/492601---fs-of-1400#%C3%96versikt
2 svar · 1,2k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: [citat] Samma med Octavia. Läste ett test av dom 3, Kian kändes riktigt trist med störande drivlina, Leon sportig och Octavian lik Seaten med bättre komfort och lägre förbrukning.
165 svar · 51,8k läst
Snailman
Snailman: Köpte min Makita från England, med nåt tusental kex, kexen varierar något i tjocklek, men de flesta går lite trögt på plats.
15 svar · 7,6k läst
·
Evakarin54
Evakarin54: [citat] Tack. Det hade jag inte förstått. Vi har alltså köpt en krysslaser inte ett vattebpass. Frågan har fått sitt svar. :giggle:
25 svar · 3,3k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Jag föredrar långa bits för säkerhetsskruv då de ofta sitter i djupa smala hål där det inte går att komma åt med kort bit och vanlig bitshållare.
3 svar · 1,6k läst
·
T
Taxture: Är iofs nog en trefasmaskin…… men varvtalsmagneten kan ju vara densamma
12 svar · 1,7k läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Grymt bra den där när man borrat nått och det sitter kvar i hålsågen, bara klicka ur adapter och borr så är ämnet lätt att peta ur. Få ur tex plåt ur äldre hålsågar som inte gick att klicka isär kunde vara bökigt.
5 svar · 1,5k läst
·
L
lalaw99: Nu har jag fått tag på en fläkt och monterat ihop maskinen. Några frågor till…. Denna del hittar jag inte var den skall sitta. [bild] Sedan säger den på kontrollpanelen att man kan köra den med 1-fas eller 3-fas. Någon som vet om man skall använda en adapter kabel i 3-fas uttaget? Jag har inte stött på något liknande förut. [bild] [bild] [bild]
1 svar · 837 läst
·
MoaSB
MoaSB: Så smidigt alltså. Tack för er information, allihopa! [citat]
18 svar · 4,2k läst
Mats-S
Mats-S: En sådan här bör funka: https://www.byggmax.se/plastkil-p21501#1253=56694 Alternativt försänka hålet med en grövre borr som har större diameter än skruvens huvud.
1 svar · 883 läst
·
M
Manhunter: Tack för svar
6 svar · 1,3k läst
·
F
fangalid: Grovdammsugare
2 svar · 1,8k läst
O
oskarsch: [citat] Tack :) Fläkten teorin är att fläkten drar för mycket vid start och då tror nätagget att det är kortslutning. Jag har inte löst problemet permanent, men sätter jag ett motstånd (mindre än 1ohm) i serie så drar den igång enkelt.
32 svar · 11,3k läst
·
mattiasp
mattiasp: [citat] Plastbandad spik är helt okänsligt för fuktiga miljöer. Pappersbandad spik är känsligare.
6 svar · 1,7k läst
T
Tovin: Jag köpte den för 321kr. Men nu verkar den ligga på 499kr. Wiha skruvmejsel med Bit Magazin LiftUp electric (38611), 6 tlg, bit skruvmejsel för elektriker, skruvdragare med bitar, bitshållare, Phillips, PlusMinus/Pozidriv https://www.amazon.se/dp/B00GRXAULI/ref=cm_sw_r_cp_api_i_MGV6AJA6PXKW8BXA00G6?_encoding=UTF8&psc=1
12 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.