O
olofh: Använde en polygrip för att pressa ut den bakifrån. Var inte så svårt när jag vågade ta i lite så nu är vi fit for fight igen.
7 svar · 3,0k läst
·
Helmut17
Helmut17: Prova att ställa frågan i "den stora ryobitråden" för bättre napp!
1 svar · 1,8k läst
S
SaabNiklas: Det ser ut som att de är avsedda för lackpolering. Jag skulle satsa på gul polerrondell, det brukar vara en bra allroundtrissa om man är nybörjare.
1 svar · 970 läst
·
Höghus
Höghus: Som rubriken, nån som har en förbränningsluftfläkt till en 80-tals bränslevärmare över? De verkar vara utgångna. Värmaren har suttit i en Volvo 240 från början, numera i en 940. Jag tror de fanns som extrautrustning till Mercedes, Audi och BMW, sattes även i entrepenadmaskiner. /Höghus
0 svar · 1,5k läst
G
gbgustaf: Kolla Hygglo
3 svar · 1,4k läst
K
Kapabel: [citat] Hej! Tack för svar, jag håller på och försöker att lägga in under ” köpes” men vill ju också ha tips som jag fick av Röjkvist ovan. Som sagt sågar hellre än skriver.
3 svar · 1,3k läst
·
H
Huzzbutt: Ett frågetecken som lyfts i många trådar är hur länge tillverkaren fortsätter med verktygsserien och därmed hur länge batterierna är tillgängliga. Det har ofta varit si och så med den lagerhållningen när det kommer till de mer ovanliga märkena. Med tanke på CAT prisnivå så sparar du inte mycket jämfört med att köpa Bosch, Makita mm.
3 svar · 1,3k läst
mexitegel
mexitegel: Det går inte att laga? Är det bara spaken eller även ventilpaketet?
1 svar · 1,9k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Som sagt ovan, du behöver olika slangar till smörjd/oljefri luft... Jag kör alla mina tryckluftsverktyg på "oljefri" (har dock ingen oljefri kompressor) och droppar i lite olja i varje maskin innan jag använder dem.. Funkar utmärkt.. Edit: det bästa kanske är att köra en fast ledning till blästern..
12 svar · 4,4k läst
·
useless
useless: Är det nån som vet vad det är för skillnad i praktiken i ljudkvalitet mellan Hellbergs Xstream- och Synergy-lurar? Xstream säger dom är "Designad för musik", men ska man ha FM-radio så finns det bara i Synergy-lurarna. Hur mycket sämre kan dom vara att lyssna på (streamad) musik i? Nån som har jämfört Xstream med t ex Zekler 412? Är det olika divisioner?
10 svar · 2,6k läst
·
T
turbo100: Ringde Claus Dom sa att denna passar: https://www.clasohlson.com/se/Drivrem-Cotech/p/Pr511016000 Så jag beställde en sådan..
21 svar · 5,7k läst
andreascarlsson
andreascarlsson: [citat] Tack! Rätt verktyg till fel sak alltså. Grymt, då blir det att byta igen då alltså.
3 svar · 3,2k läst
T
trojlee: Ska bygga en attefallare och behöver en smidig byggställning. Vilken är mest prisvärd och användarvänlig inne som ute?:D
0 svar · 1,6k läst
H
hantvarkare: Gott, släpper idén med sågklinga på borrmaskin. Har skaffat en minibultsax och ändavbitare för ändamålet. Tack för tipsen.
46 svar · 31,1k läst
R
Rolle85: Löste sig
5 svar · 2,0k läst
·
Hep
Hep: Klart. De var riktigt hartsiga, så det fick bli bad. Fast trots bad, tandborstning, torkning och montering med rätt moment gick allt på en timme och resultatet perfekt. Såååå mycket trevligare än att posta skären på min gamla maskin.
3 svar · 1,3k läst
D
Danne213: [citat] Jag undrar mest hur du lägger parkett? Man slår inte sönder en slagkloss oavsett märke när man lägger golv.
6 svar · 1,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Det kan vara kläm-/tejpskarv till positionsljusen. Jag hade satt en 7-/13-poligt uttag fram, dragit en ny sjuledare till uttaget bak samt en ny tvåledare till vardera positionsljus.
5 svar · 1,6k läst
·
Niklasloow
Niklasloow: Vill tacka alla som engagerade sig i detta och svarade. Ett extra tack till JFrisk som tog dig tiden och skrev över PM och fick mig till inse att fräsdjupet inte behöver vara exakt samma. Hittade tillslut ett på MotoAction från Luna.
7 svar · 1,7k läst
Raskus
Raskus: Nu är vansinnets rand nära. Försöker koppla in en LED-ramp på en Hyundai i20 -09 men får inte det att fungera. Problemet är att rampen lyser med med belysningsströmställaren även i av-läge. Med strömställaren ställd på lyse-på samt helljus på fungerar det. Detta är vad jag mätt mig fram på plinten vid H4.lampan (tändning på) Grön kabel: Belysning avstängd: Ström av
0 svar · 1,4k läst
·
T
turbo100: Hej, Jag har ett elverk som jag tänkte köra på alkydbensin. Är det några problem att köra några liter vanlig 95 då och då och sedan alkyd när det passar? Eller är det av någon anledning smart att hålla sig till en sort?
0 svar · 840 läst
H
Hooney: Hej. Köpte en ny oljetryckskontakt för att kolla om det är den som är trasig. Men hittar inte vart den gamla sitter så att vi kan byta ut den. Nån som vet vart och kan förklara ?
0 svar · 686 läst
HogeN
HogeN: borrmaskin är endast till för hålsåg,stegborren,mål&betongvispen, slagskruvdragarn är för alla skruv
36 svar · 8,9k läst
·
Jocce81
Jocce81: [citat] Den är lite tung och klumpig och batteriet börjar bli slut, så känns som jag hellre rangerar ut den... /Jocce
3 svar · 1,4k läst
·
C
Chentin: Jag har då och då funderat på att kanske försöka sälja saker som jag har liggande, men tycker att grejer man t.ex har gjort själv, är väldigt svåra att prissätta. Tänkte därför att vi kanske kan ha en tråd här där man frågar: "Vad är rimligt att ta för den här?" ...och så får panelen svara. Notera att det inte är en tråd för att sälja saker, utan bara be om en
0 svar · 1,5k läst
·
H
Hobbyanders: Tack så mycket för alla råd. Mycket värdefullt
6 svar · 2,6k läst
·
K
kanonkula: [citat] Surrar/burrar motorn bara är troligen kondensatorn kass. Har du en megger så ladda den med 500v och kortslut sen. Säger det pang så är den hel. Händer inget är kondensator kaput
11 svar · 5,5k läst
·
K_arlstrom
K_arlstrom: [citat] Var precis som att handla från något annat land utanför EU, paketet fastnade i tullen och jag fick ett meddelande om tull + moms som skulle betalas. Tråkigt men smärtfritt!
5 svar · 2,9k läst
·
Höghus
Höghus: Har du kollat Amazon? https://www.amazon.se/s?k=bandsåg+gummiband&crid=CSRKVJ3PG6GD&sprefix=bandsåg+gummiband /Höghus
3 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.