Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2006

Är lite intresserad av hur Feinen funkar i stativ. Kan man göra t ex fina, djupa fyrkanthål?
    Nån som kan dela med sig av erfarenheter?

2.    länk #17
    Senior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: vällingby

Det var inget vidare med det där 200 kronors Classestativ, nästan så att man skulle kunna få rakare snitt om man körde frihand. Men man såg potentialen och kan tänka mig att det blir bra mycket bättre om man har riktigt bra stativ.

3.    länk #18
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2008
    Län: Norrbotten

Stockholm, västerort.
    Har pratat med metabokillen och han trodde inte att någon låg hemma med borrstativet men att samtliga åf. kunde skaffa hem den, om han skulle gissa på att nån kunde ha det så var det Flinks järn eller bauhaus.

4.    länk #19

Hm, man vill ju inte beställa förrän man fått känna på den in-real-life. Har inte Metabo någon showroom eller något liknande?

5.    länk #20
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2006

Kände på ett stativ på Jula idag och det verkade riktigt bra, tyckte jag. Kuggstångsmatat och 500 kr. Kan funka till Fein.

6.    länk #21
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2008
    Län: Norrbotten

Hm, man vill ju inte beställa förrän man fått känna på den in-real-life. Har inte Metabo någon showroom eller något liknande?
    Jag förstår dig fullständigt, du borde nog höra om du kan beställa och slippa köpa det ifall det känns rackligt.
    Är dom servicemindiga så borde det ju funka

7.    länk #22

Kände på ett stativ på Jula idag och det verkade riktigt bra, tyckte jag. Kuggstångsmatat och 500 kr. Kan funka till Fein.
    Är det inte samma modell som Clas Ohlsons exklusivare variant? De ser identiska ut. Även den billigare varianten som jag råkar äga ser exakt likadana ut.
    Hursomhelst så tar Clas Ohlson 479 kr för den, medan Jula tar 499..

8.    länk #23

Jag förstår dig fullständigt, du borde nog höra om du kan beställa och slippa köpa det ifall det känns rackligt.
    Är dom servicemindiga så borde det ju funka
    Det jobbar en sjysst person på verktygsavdelningen på Bauhaus i Barkarby. Nästa gång jag åker dit ska jag prata med honom och se vad han säger om att ta hem den för att få känna på den.
    Tror dock inte att de gör det, hade det varit en mindre järnaffär med en annan policy vad gäller varohanteringen så hade det nog gått.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen