Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #511
    Forumgud Medlem: Jan 2006
    Ålder: 37
    Län: Legoland

Tips för den som tänkt beställa från Toolking. Kupongen THANKS4209 ger $10 rabatt.

Min beställning blev:
    Makita BTD141 Factory Reconditioned 18-Volt Cordless Impact Driver Kit
    Makita LXFD01Z 18V LithIon Cordless 1/2-In Driver Drill
    2 st 3.0Ah-batterier

Priset blev ca 2500:- med frakt.

2.    länk #512
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götaland

Har Toolking gått omkull? De har ju nästan inget att sälja längre.

3.    länk #513

Har Toolking gått omkull? De har ju nästan inget att sälja längre.
    Fick iaf mina verktyg från dem igår.

4.    länk #514
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2007

Fick iaf mina verktyg från dem igår.
    Kolla själv, starkt reducerat sortiment. Toolking.com är väl rätt url?

5.    länk #515
    Senior medlem Medlem: Apr 2011
    Län: Stockholm

Hittade Festool CXS med 3-dels kittet för ca 1800kr i USA så jag tänkte det kunde vara kul att prova deras lilling. Passade på att kolla in hålsågar från Bosch och under 100kr/st för 74 och 85mm PS skär kunde jag inte motstå. Många av Festool tillbehören är klart billigare i Tyskland så det blev bara några enstaka Centrotec bits och ett lock med verktygshållare till CTL 26:an.

Skall bli kul att se hur det funkar med ACE tool. Den kommunikation jag haft hittills med dem har vart bra så det verkar lovande.

6.    länk #516

Skickar ACE Festool utomlands då?

7.    länk #517

Ingen aning. De skickar inte till Californien, men till New Jersey var det inga problem.

8.    länk #518

Aha, så du skickar inte hit grejerna. För Festool och Dewalt tillåter ju inte export av deras verktyg.

9.    länk #519

Nej, jag sampackar dem och tar hem det med båt. Blev några snöslungor åt kompisar, Jeans till familjen, 240-120 trafos och lite köks knivar också när jag ändå håller på.

10.    länk #520
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009

http://www.reship.com/ kan ju vara lösningen när leverantören inte vill skeppa utanför US. Dom kan mot en liten kostnad även ta bort ev. fakturor etc och slå in allt i presentpapper ...

Har inte prövat dessa då det är ett bra tag sen jag handlade från US.

11.    länk #521
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2008
    Inloggad
    Hej

Är det någon som vet en affär i Tokyo som det går köpa Makita-verktyg i? Vet ju inte hur prisbilden är heller, så om någon vet säg gärna. Gärna nåt som det går ta sig till med tåg...

12.    länk #522
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006

Någon som vet var man kan beställa frässtål av märket Trend?

13.    länk #523
    bygga_bos avatar
    Senior medlem Medlem: Nov 2007
    Län: Skåne
    Inloggad
    Jag beställde några Trend frässtål från Miles: http://www.mtmc.co.uk/Routing-/Route...-105-4927.aspx

14.    länk #524
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006

Jäklans dyr frakt :-( Hittade Trend frässtål till bra pris via Amazon UK men de kunde inte levereras till Sverige :-(

15.    länk #525
    Drake52s avatar
    Junior medlem Medlem: Oct 2008
    Län: Skåne, Blekinge

Jag köpte från Power Tools (UK)
    Fungerade bra.
    /P-O
    Senast redigerad av Drake52 2012-01-17 21:32 Anledning: UK i EU

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42