Jag har haft en ti-tech och min kollega två och alla tre har gått av på precis samma ställe.
Den är jättelång men funkar om man bara spikar stomme. Vid andra jobb är den för stor. Och de har problem med att de går av i huvudet. Vi fick pengarna tillbaka.
Låter inte så kul att den går av. Vet precis, det har min "Lilla" 16 oz också gjort.
Va lite inne på en helsmidd, men det Är lite halv farligt tycker jag.
V5 :an såg som du sa lite udda ut. Men hittade bara den i 19 oz. finns 16??
fick hem en vaughan ti tech hammare idag ifrån axminster "tillsammans med en massa andra leksaker" o herre my lord viken gris till hammare påminner mer om en slägga min hultafors e liten mot för denna bjässe
Rent konkret fördel med rak klo är att den som sakt är rak, kommer åt mycket att dra ut spik eller bända vid trängre utrymmen, nära vägg etc... Förr fanns det bara elektrikerhammarna som hade rak klo. Men nu börjar det komma mer o mer, o den enda jag skulle kalla rak klo är Vaughan V5. Har den ej själv men tänker ta mig f*n få tag på en. Hittar ingen i sverige iaf. 19oz är perfekt med.
Hej, Jag har en Stiletto 14 Mini och en 15, med utbytbara huvuden och som jag anser är mycket smart så man kan byta då det blir slitet, sedan ska jag bara säga att hammaren är lätt, men slår som en slägga det är det som är principen med en titan hammare, ja dyr men den bästa jag haft, köpte min i Norge för 2 år sedan 1800 NOK och fick då med ett exra huvud.....