Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006
    Län: Gävleborg

Tips på tillförlitlig nätbutik i Tyskland som säljer Fein

Har tänkt köpa en Fein Multimaster. Ser att man får en "Top"-sats för samma pengar i tyskland som en "Select"-sats i Sverige. Så jag funderar på att bestäla där.
    Finns det fällor?
    Det är 19% moms i Tyskland. Måste man betala mer moms på något sätt?

Ett ställe som jag hittat är www.ElectroshopWagner.de
    Top-satsen kostar där ca 2400kr med frakt. Jag har kollat på min ort och där är bästa priset (som skulle vara ett nettopris) 3400kr på samma sats.

Önskar råd och tips före beställning!

/L-O
    Gävle

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2005

Har tänkt köpa en Fein Multimaster. Ser att man får en "Top"-sats för samma pengar i tyskland som en "Select"-sats i Sverige. Så jag funderar på att bestäla där.
    Finns det fällor?
    Det är 19% moms i Tyskland. Måste man betala mer moms på något sätt?

Ett ställe som jag hittat är Elektroshop-Wagner - Haushaltsgeräte Küchengeräte Waschmaschine Kühlschrank
    Top-satsen kostar där ca 2400kr med frakt. Jag har kollat på min ort och där är bästa priset (som skulle vara ett nettopris) 3400kr på samma sats.

Önskar råd och tips före beställning!

/L-O
    Kolla även eBay Deutschland – Der weltweite Online-Marktplatz, där finns de också till bra priser... ev ebay.co.uk också, men kolla så du får en 240v maskin..

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Aug 2006

Jag köpte min Multimaster från England för ungefär samma pris, tyvärr måste man då byta stickkontakt så det priset som Wagner har är väldigt bra. Har tidigare handlat annat hos Wagner och har inget att klaga över. Det blir ingen extra moms om man handlar ifrån ett EU land utan man betalar moms i det säljande landet därimot får jag inte ihop ditt pris 2400 kr inkl frakt, tänk på att fraktkostnaden som står i prislistan gäller för Tyskland, till Sverige går frakten på 27 Euro

4.    länk #4

Ja jag missade tydligen det där med frakten.
    Då är det faktiskt inte så stor skillnad till en kille som annonserade på Blocket och som har firma (FEIN Multimaster FMM 250 TOP (Ny modell)). Han ska ha 2797:- inkl moms och frakt.
    Det får nog bli han. Då har man en svensk kontakt om det blir nåt strul.
    Gävle

5.    länk #5
    vojmas avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Norrbotten

Var in på Beijer i Piteå i går och där hade de en hårdplastväska med maskin och en mängd tillbehör. Kollade dock inte om det var den nya modellen som han skriver om i annonsen. Dock så har jag för mig att den var något dyrare...

/V

6.    länk #6
    mattiasps avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2004
    Ålder: 43
    Län: Västmanland

Plastväska betyder nya modellen. Den gamla modellen har grå plåtväska.
    Det är min absoluta övertygelse att det alltid finns ett bättre sätt!

7.    länk #7

Nu har jag beställt från den här firman: Välkommen till DEXPORT AB
    Det var han som hade en annons tidigare på blocket. 2797:- inkl moms och frakt för ett TOP-paket av senaste årsmodell, 250W och plastväska. Skapligt tycker jag. Ska se bara att prylarna kommer fram bara innan jag pröjsar. Ska komma på måndag-tisdag till veckan.
    Gävle

8.    länk #8
    Senior medlem Medlem: Jul 2003

Nu har jag beställt från den här firman: Välkommen till DEXPORT AB
    Det var han som hade en annons tidigare på blocket. 2797:- inkl moms och frakt för ett TOP-paket av senaste årsmodell, 250W och plastväska. Skapligt tycker jag. Ska se bara att prylarna kommer fram bara innan jag pröjsar. Ska komma på måndag-tisdag till veckan.
    Meddela gärna om du fick den och allt verkade schysst! Hur går det med garantier?

9.    länk #9
    vojmas avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Norrbotten

Var in på Beijer i Piteå i går och där hade de en hårdplastväska med maskin och en mängd tillbehör. Kollade dock inte om det var den nya modellen som han skriver om i annonsen. Dock så har jag för mig att den var något dyrare...

/V
    Glöm det där... Priset var skyhögt - drygt 4000....

/V

10.    länk #10
    Kaves avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2005
    Ålder: 37
    Län: Elfsborg

Verktygsboden i Borås tar 2968 för top satsen. De har även postorder.

11.    länk #11
    Banned Medlem: Mar 2007
    Län: Halland

Nu vet jag inte exakt om det stämmer eller ej men om man kollar spec. på deras multimaster så har den gamla betäckningen?

Frågan är om det är den gamla modellen utan snabbkoppling eller nya med snabbkoppling?

Kan vara värt att kolla upp innan man köper den där iallafall.

12.    länk #12

Meddela gärna om du fick den och allt verkade schysst! Hur går det med garantier?
    Jodå - budfirman ringde på den 19/6 tisd. på eftermiddan, precis som sagt.
    Allt var snyggt förpackat och komplett. Den funkade också Och det var den senaste modellen på 250W, med snabblåsning av verktyg och i plastväska.
    När det gäller garantier så fäljer en lapp med från Fein om att man får tre års garanti om man registrerar. Jag antar att det är det som gäller. Markus, som han hette på den lilla norrlandsfirman, sa att han brukar skicka en ny maskin i de få fall det krånglar. Han tyckte det var mer strul att reparera. Så om det skulle bli nåt strul, då ska jag skicka upp maskinen till honom så att han kan verifiera felet, sedan skickar han en ny.
    En bra sak det var att han litade på mig så jag fick en faktura. Jag kunde m.a.o. betala när jag provkört.
    Ska fundera på att köpa lite tillbehör via honom också.
    2797:- inklusive moms och frakt. Jag tror att det är få i Sverige som slår det.

/L-O
    Gävle

13.    länk #13
    Banned Medlem: Mar 2007
    Län: Halland

Allt var snyggt förpackat och komplett. Den funkade också Och det var den senaste modellen på 250W, med snabblåsning av verktyg och i plastväska.
    När det gäller garantier så fäljer en lapp med från Fein om att man får tre års garanti om man registrerar. Jag antar att det är det som gäller. Markus, som han hette på den lilla norrlandsfirman, sa att han brukar skicka en ny maskin i de få fall det krånglar. Han tyckte det var mer strul att reparera. Så om det skulle bli nåt strul, då ska jag skicka upp maskinen till honom så att han kan verifiera felet, sedan skickar han en ny.
    En bra sak det var att han litade på mig så jag fick en faktura. Jag kunde m.a.o. betala när jag provkört.

/L-O
    Jag tror inte det räcker med att fylla i en sådan lapp faktiskt..

Antagligen fungerar det exakt som med festools maskiner.. att det är ett kompliment till fakturan som du fått.. eller hur det nu räknas när man köper av någon som kanske inte är auktoriserad i sverige?

Jag hade nog ringt till eller mailat till Specma AB - Automation systemintegration tätningar produktionsutrustning produktionslösning som är generalagent av feins grejjer om det är så att du vill ha info exakt om hur det funkar.

14.    länk #14
    Senior medlem Medlem: Dec 2005
    Län: Uppsala

/L-O

Jag beställde också därifrån. Fick grejorna riktigt snabbt. Men lådan var lite skadad. Ringde upp och han skickar ny utan tjafs. Trevligt.
    När det gäller garanti ska jag kolla med juristkontakt, helt nya lagar på detta område som flyttar garantiåtagande tilbaka genom försäljningsled om någon "länk" hamnar på obestånd. Värt att kolla om detta är en EU-regel.

/Alko

15.    länk #15
    Junior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholm

När det gäller garanti ska jag kolla med juristkontakt, helt nya lagar på detta område som flyttar garantiåtagande tilbaka genom försäljningsled om någon "länk" hamnar på obestånd. Värt att kolla om detta är en EU-regel.
    Har du fått nån klarhet i garantifrågan? Multimaster-priset har ju sjunkit några hundralappar, så man är ju rätt sugen!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen