Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västerbotten

Dito .. fast jag föll för det utannonserade priset 2350:- så även om 2797:- kanske är bra är jag fortfarande lite sned på det felaktigt utannonserade priset.

Kanske bara borde "suck it up" och beställa ändå, eller har den dykt upp nån annanstans för liknande eller samma peng ink frakt och moms? FMM 250 Q TOP dårå.

2.    länk #17
    Junior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholm

Vadå? Stämmer inte de 2350 som står i den här annonsen?

3.    länk #18
    Senior medlem Medlem: Dec 2005
    Län: Uppsala

Om du är företag stämmer det. Annars får du lägga till 19% moms!
    /A

4.    länk #19
    Junior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholm

Duktigt fult knep om du frågar mig! Jag har svårt att se att annonsörer på Blocket kan säga sig vända sig till företag i första hand, men det kanske är rimligt.

I vilket fall är ju inte priset alls lika attraktivt då och då köper jag den hellre lokalt.

5.    länk #20

Jag köpte iallafall där och är mycket nöjd med servicen. Även billigare än på andra ställen, momsen till trots.

/A

6.    länk #21
    Banned Medlem: Mar 2007
    Län: Halland

momsen i sverige är 25% på verktyg inte 19%?

7.    länk #22

momsen i sverige är 25% på verktyg inte 19%?
    Jodå, verktyg ligger på 19%, inte i Sverige, men i Tyskland!

/A

8.    länk #23
    Fredrik.engdahls avatar
    Senior medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne

hur gick det med garanti frågan ??

9.    länk #24

Inte helt lätt det där med reklamationsrätten när tidigare säljled befinner sig utom Sverige. Så här står det iallafall i den nya konsumentköplagen (gäller ej företag, bara privata konsumenter):

Anspråk mot näringsidkare i tidigare säljled

46 § Om säljaren är på obestånd, har upphört med sin näringsverksamhet
    eller inte kan anträffas, har köparen rätt att rikta anspråk på grund av
    fel på varan mot en näringsidkare i tidigare säljled som har överlåtit
    varan för vidareförsäljning.

Huruvida man skulle kunna rikta anspråk, reklamera vs Fein i Tyskland beror på olika oklara omständigheter, fick förklarat att det nog måste prövas först. I praktiken får man väl förlita sig på Feins 3-åriga egna garanti, vet inte om de bryr sig om ifall man direktimporterat, jag fyllde i uppgifterna på webben och lyckades få ut ett garantibevis iallafall.

/A

10.    länk #25
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006
    Län: Gävleborg

Nu har jag även beställt och fått hem nya sågblad och ett djupanslag från samma firma som jag köpte maskinen, helt utan problem.
    Priset för ett 3-pack 29mm universalblad (samma som följer med i TOP-satsen) och ett djupanslag blev 615:- inkl frakt och tysk moms.
    Sågbladen kostade 416:- inkl tysk moms (139:-/st).
    Djupanslaget 148,75
    Såg i prislistan från Fein i Sveriga att bladen i 3-pack kostar 496:- + (förmodligen) moms = 620:- !
    Gävle

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen