Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    screamin-daemons avatar
    Senior medlem Medlem: Nov 2006
    Län: Kronoberg

Fein Multimaster Top 250

Jag har givetvis läst om denna "kan allt pryl" men vet inte vad jag ska använda den till just nu. Min fråga är om man blir förtjust i den eller om den bara liggar på sin plats i skåpet?
    Jag kan köpa den för 2080:- plus moms ny inkl. kvitto hos återförsäljare.

Det är ju ett bra pris, den kostar ju 2600 plus moms hos på smsservice. Ska jag slå till?

mvh

kent

2.    länk #2
    Daniel_Ns avatar
    Moderator Medlem: Sep 2005
    Län: Skåne

Jag har givetvis läst om denna "kan allt pryl" men vet inte vad jag ska använda den till just nu. Min fråga är om man blir förtjust i den eller om den bara liggar på sin plats i skåpet?
    Jag kan köpa den för 2080:- plus moms ny inkl. kvitto hos återförsäljare.

Det är ju ett bra pris, den kostar ju 2600 plus moms hos på smsservice. Ska jag slå till?

mvh

kent
    Svårt att säga om just du kommer att bli förtjust i den....jag kan väl bara säga att jag är det, och att jag vare sig känner någon eller har läst här om någon som har köpt en men inte är nöjd. Just att man kan göra de där "omöjliga snitten" är underbart. Däremot är väl inte funktionen som hörnslip bättre än hos något annat proffsmärke.

//Daniel

3.    länk #3
    Martas avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2005

Klart att du ska slå till!

KLart mångsidig maskin, håller med Daniel N om att hörnslipen inte är bättre än någon annan proffsmaskin, men den kan ju så enormt mycket som inte hörnslipar klarar av!

// Marta

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västerbotten

Känns som att en konverteringspryl som låter folk montera kopior av Feins tillbehör på valfri deltaslip vore en fin produkt

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Jul 2005

Lite skildnad

Skildnaden ligger väll i att multismastern har ett högre varvatal och en specifik svängning som är uträknad för deras verktyg. Detta vill dom gärna påskina själva iaf.

Jag köpte den "gamla" modellen utan snabbfästet och jag är kanonnöd med den. Jag använder den nästan varje gång jag snickrar eller grejar med något. Man står och klurar lite hur man skall lösa en uppgift och vips så kommer man på att man kan ta multimastern och fixa biffen.

Jag kollade dock på den nya med snabbfäste och den var skönare att hålla i och snabbfästet verkade smidigt innan jag kollat på den men jag upplevde det som lite onödigt bökigt och trögt men det kanske bara är på en helt ny maskin.

Jag funderar dock på att kopiera låsstjärnan och montera på min egen maskin så bladet hålls mer fixerat.

Till er som har problem med att bladena lossnar kan jag rekomendera en annan fästskruv än orginal. Det finns ju med stor eller liten bricka och jag kommer inte ihåg vilken det är som funkar men det är någon av dom som håller bladet mycket bättre än den andra.

Och för att svara på frågan av trådskaparen. KÖP, du kommer inte att ångra dig.

6.    länk #6
    Daniel_Ns avatar
    Moderator Medlem: Sep 2005
    Län: Skåne

Man står och klurar lite hur man skall lösa en uppgift och vips så kommer man på att man kan ta multimastern och fixa biffen.
    Exakt så brukar det vara för mig också, känner igen mig till 100%.

7.    länk #7
    screamin-daemons avatar
    Senior medlem Medlem: Nov 2006
    Län: Kronoberg

Tack för era svar! Jag har hittat en beg. Multimaster 250 Top i danmark för 800 DKK så den köpar jag. Det är ju så billigt att man måste ha den!

Mvh

Kent

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Apr 2007
    Län: Närke

Är inte 2350kr ett bra pris då ??
    FEIN Multimaster FMM 250 TOP (Ny modell)

9.    länk #9
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västerbotten

Plus moms är det .. tysk, förvisso, men ändå.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen