Senior medlem
Medlem: Nov 2006
Län: Kronoberg
Fein Multimaster Top 250
Jag har givetvis läst om denna "kan allt pryl" men vet inte vad jag ska använda den till just nu. Min fråga är om man blir förtjust i den eller om den bara liggar på sin plats i skåpet?
Jag kan köpa den för 2080:- plus moms ny inkl. kvitto hos återförsäljare.
Det är ju ett bra pris, den kostar ju 2600 plus moms hos på smsservice. Ska jag slå till?
Jag har givetvis läst om denna "kan allt pryl" men vet inte vad jag ska använda den till just nu. Min fråga är om man blir förtjust i den eller om den bara liggar på sin plats i skåpet?
Jag kan köpa den för 2080:- plus moms ny inkl. kvitto hos återförsäljare.
Det är ju ett bra pris, den kostar ju 2600 plus moms hos på smsservice. Ska jag slå till?
mvh
kent
Svårt att säga om just du kommer att bli förtjust i den....jag kan väl bara säga att jag är det, och att jag vare sig känner någon eller har läst här om någon som har köpt en men inte är nöjd. Just att man kan göra de där "omöjliga snitten" är underbart. Däremot är väl inte funktionen som hörnslip bättre än hos något annat proffsmärke.
KLart mångsidig maskin, håller med Daniel N om att hörnslipen inte är bättre än någon annan proffsmaskin, men den kan ju så enormt mycket som inte hörnslipar klarar av!
Skildnaden ligger väll i att multismastern har ett högre varvatal och en specifik svängning som är uträknad för deras verktyg. Detta vill dom gärna påskina själva iaf.
Jag köpte den "gamla" modellen utan snabbfästet och jag är kanonnöd med den. Jag använder den nästan varje gång jag snickrar eller grejar med något. Man står och klurar lite hur man skall lösa en uppgift och vips så kommer man på att man kan ta multimastern och fixa biffen.
Jag kollade dock på den nya med snabbfäste och den var skönare att hålla i och snabbfästet verkade smidigt innan jag kollat på den men jag upplevde det som lite onödigt bökigt och trögt men det kanske bara är på en helt ny maskin.
Jag funderar dock på att kopiera låsstjärnan och montera på min egen maskin så bladet hålls mer fixerat.
Till er som har problem med att bladena lossnar kan jag rekomendera en annan fästskruv än orginal. Det finns ju med stor eller liten bricka och jag kommer inte ihåg vilken det är som funkar men det är någon av dom som håller bladet mycket bättre än den andra.
Och för att svara på frågan av trådskaparen. KÖP, du kommer inte att ångra dig.