Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Mar 2007
    Län: Västmanland

Fein Multimaster?

Var köpa billigast?

Hellst i butik i västerås så jag slipper vänta på den

Eller online om priset har stor skillnad.

/J

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Sep 2006

www.verktygboden.se så har de ett helt ok pris, funkar mkt bra med kontakt och leveranser. På hemsidan finns bara den "gamla" modellen utlagd men prova att ringa och se om de har den nya på lager och pris för den.

Fick för övrig min i julklapp av en förstående sambo och den funkar till allt utom möjligen att skala potatis med....

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Jan 2004

SMS småmaskinservice säljer den nya modellen i Topversion med nya stjärnfästet och snabbfäste för ca 2500+moms. Dom säljer via postorder/nätet också. Bilderna på lösa tillbehör visar gamla fästet men köper du av dom så får du nya fästet såklart.

4.    länk #4
    mattiasps avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2004
    Ålder: 43
    Län: Västmanland

I Västerås finns den på Beijer och på Arvid Svensson Pro. Arvid har större sortiment av tillbehör. Finns i samma gång som hammare och yxor. lite svårt att hitta om man inte vet. Själva maskinen finns bland de andra maskinerna. Jag har för mig att de hade kampanj på den nya modellen 2500 + moms. De hade förra veckan åtminståne ett exemplar kvar av den äldre modellen. Kanske kan du få den till ett bra pris. Beijer har egentligen ingen koll alls och ett blygsamt sortiment av tillbehör.
    Det är min absoluta övertygelse att det alltid finns ett bättre sätt!

5.    länk #5
    Martas avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2005

Hej!

Jag gav 2700 inklusive frakt och moms för Multimaster Top- kittet med nya fästet och snabbkoppling

Axminster Power Tool Centre : Power Tools to your door

Skitsmidigt, beställde på fredagen fick grejerna hem till dörren på onsdag.

// Marta

6.    länk #6
    Junior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholm

Uppar den här tråden lite och frågar var man hittar Multimastern billigt i Stockholms län. Jag tycker man sparar lite för lite för att orka importera från EU, men eventuellt orkar jag ta den från nåt annat ställe i Sverige.

Eller är det bara Boschen som gäller nu?!

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Apr 2005
    Län: Hässelby

Hittade Fein batteridriven....ngt för båten!!!

http://www.axminster.co.uk/product.a...file=1&jump=12

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Dec 2007

Hej! Jag är också ute efter tips på var man kan hitta Fein Multimaster TOP-satsen billigast, gärna i Stockholmsområdet. Har sett den på Bauhaus nu, men inte så jättebilligt... Har inget emot att beställa via nätet, även från utlandet, men undrar om man måste betala extra skatt på maskinen vid import? Hur gick det för dig, Marta? Blev det extra skatt och fick du en Multimaster med brittisk stickpropp (Inte för att det spelar någon roll...)? Undrar också om det finns att få tag på begagnade TOP-set någonstans? Har kollat Blocket men säljaren höll inte vad han lovat...
    Hälsningar, Therese

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: Dec 2007

Hmmmm... vad är scoopet på Boschen? Den har väl mindre prestanda och tillbehör än Fein, men är den OK ändå? Har sett den för 998 kr på Bauhaus nu, och motsvarar tillbehörsvis ungefär Feins START-sats, om jag har förstått det hela rätt? Eller finns det fler varianter på Bosch också? Har någon jämfört Fein och Bosch och har åsikter? Kan man få Feins profilslipsats och hårdmetallrasp att passa Boschen, eller har Bosch sitt eget utbud av tillbehör?
    /Therese

10.    länk #10
    (Inte Alltid)Glad Ammatörs avatar
    Junior medlem Medlem: Jun 2007
    Län: Västernorrland

Beställde en för 2 minuter sedan på blocket. Markus verkade mycket seriös, skickar den mot faktura. Priset var 2797:- ink. moms och frakt.
    http://www.blocket.se/vi/11767021.htm?ca=4_s

11.    länk #11
    Senior medlem Medlem: Dec 2005
    Län: Uppsala

Jag beställde också av ovanstående Markus (samma som "Marta" beställde ifrån om jag minns rätt). Slog till på TOP Extra med Dustex-dammsugaren till. Inga som helst problem, och bra pris jfrt med övriga handlare i Sverige. Dock lite lång väntetid vid beställning av tillbehör.

/A

12.    länk #12
    Springares avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2007

Beställde en för 2 minuter sedan på blocket. Markus verkade mycket seriös, skickar den mot faktura. Priset var 2797:- ink. moms och frakt.
    http://www.blocket.se/vi/11767021.htm?ca=4_s
    Jag har köpt från Markus och man får en faktura så man kan se att allt är ok och jag hittade den inte billigare

13.    länk #13

Kul att höra att ni var nöjda!

Hoppas bara den kommer snart, känns ju värre än när man var liten o väntade på tomten!

14.    länk #14
    Gudfader Medlem: Mar 2004

Det var inte 'Marcus' och andra som diskuterades i DN nyligen? Om det var de, var de riktiga skojare. En annan fråga är hur man kan säga att någon "är riktigt seriös" efter att bara haft anonymt mobiltelefonkontakt med vederbörande. För mig innan jag vill säga att någon är seriös så vill jag ha företagsnamnet, organisationsnumret, F-skattesedel, de senaste fem årens bokslut, koll på skatteverket att inga skatte- eller momsskulder finns, koll hos kronofogden och koll hos åtminstone tre kunder (som jag väljer ut från en lista på 10).

Sökte nu på Markus Lemke. han har nån skitfirma registrerad som inte har nåt annat att sälja än några få sorters träskruv. man kan då undra hur han 'råkat' få tag på ett antal Fein-maskiner som är till salu via blocket???
    Senast redigerad av Hemmakatten 2007-12-18 23:38

15.    länk #15

Det var inte 'Marcus' och andra som diskuterades i DN nyligen? Om det var de, var de riktiga skojare. En annan fråga är hur man kan säga att någon "är riktigt seriös" efter att bara haft anonymt mobiltelefonkontakt med vederbörande. För mig innan jag vill säga att någon är seriös så vill jag ha företagsnamnet, organisationsnumret, F-skattesedel, de senaste fem årens bokslut, koll på skatteverket att inga skatte- eller momsskulder finns, koll hos kronofogden och koll hos åtminstone tre kunder (som jag väljer ut från en lista på 10).

Sökte nu på Markus Lemke. han har nån skitfirma registrerad som inte har nåt annat att sälja än några få sorters träskruv. man kan då undra hur han 'råkat' få tag på ett antal Fein-maskiner som är till salu via blocket???
    Ojdå, vilken reaktion!

Vem har sagt att han "är riktigt seriös"? Om du läser mitt inlägg noga så ser du att det står "verkade mycket seriös". Om man nu inte väljer att läsa inlägget som fan läser bibeln så bör man förstå att det betyder att han gav ett seriöst intryck, men att författaren inte är riktigt säker.

Hur du sedan definierar ett seriöst företag är ju helt upp till dig, men känns det inte jobbigt varje gång du handlar något utan att veta om du blir blåst eller inte? För jag kan inte föreställa mig att du undersöker kriterierna ovan varje gång du köper något?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen