Byggahus.se
mattiasp skrev:
Borde vi inte redigera rubriken på den här tråden, eller starta en ny tråd med rubriken "Varningar för förfalskade verktyg och maskiner" Eller något i den stilen?
En redigerad rubrik räcker kanske?`Det är nog få som sträckläser, utan man kollar de sista, aktulla, sidorna.

"Varningar för förfalskade verktyg och maskiner" tycker jag låter bra, eller vad tycker ni andra användare som hänger i denna tråd?
 
hade nog gärna sett orden "eventuellt" och "stöldgods" med i rubriken.
 
Nimajneb skrev:
hade nog gärna sett orden "eventuellt" och "stöldgods" med i rubriken.
Håller med dig vid närmare eftertanke. Speciellt "eventuellt" känns viktigt, det är ju trots allt allvarliga utpekanden.
 
Mikael_L
magnu skrev:
Vad tror ni om denna
Favorit i repeis?
[länk]
säljaren Nagi är fö en riktig veteran i verktygsförsäljning, han måste väl haft tusentalet annonser till dags dato. Men den gamla bekantingen tommy är numera borta (från blocket iaf).

Att man kontinuerligt säljer verktyg och maskiner behöver ju inte vara skumt, men lite undrar man ju. ;)
 
Mikael_L skrev:
säljaren Nagi är fö en riktig veteran i verktygsförsäljning, han måste väl haft tusentalet annonser till dags dato. Men den gamla bekantingen tommy är numera borta (från blocket iaf).

Att man kontinuerligt säljer verktyg och maskiner behöver ju inte vara skumt, men lite undrar man ju. ;)
Bör vara samma maskin han säljer på blocket som han har bjudit hem på tradera.
http://www.tradera.com/MAKITA-BORR-SKRUVDRAGARE-HELT-NY-PERFEKT-JULKLAPP--auktion_103838080
 
Mikael_L
Ergo skrev:
Bör vara samma maskin han säljer på blocket som han har bjudit hem på tradera.
[länk]
Sedär. Det verkar ju bra. I alla fall bra mycket bättre än att det skulle vara hälerigods.

*** och jag skäms över mina fördomar och förutfattade meningar ***
 
Jo, jag håller helt med om det. Låt den här tråden vara utan att lyfta ut massa inlägg och starta ny tråd som förhoppningsvis inte innehåller så mycket diskussioner. Lägg dock inte tråden klistrad, det är tradigt.
 
Skulle inte tråden kunna heta något om "misstänkta annonser (t.ex. stöldgods och förfalskningar", så har man inte strikt sett sagt något alls i rubriken om annonserna men envar förstår ändå vad det handlar om. En annons blir ju per definition misstänkt om någon misstänker den, varför det inte heller kan vara felaktigt.
 
Inlägg 513
Makita 1414 T ser ut såhär
Så visst e de en fejk :mad:
 
  • dc1414.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ppalm skrev:
Inlägg 513
Makita 1414 T ser ut såhär
Så visst e de en fejk :mad:
En sån där "power display" på batteriet känns inte heller så typiskt Makita ;)
 
Ergo skrev:
En sån där "power display" på batteriet känns inte heller så typiskt Makita ;)
Spelar inte så stor roll så länge modellen finns och säljs.:rolleyes:

Den finns i massor av butiker och ser ut exakt som PPALM visade.

Den laddar 7-14V NiCd o NiMH batterier.

Mao så är Orginalkbilden en fake då det både föreställer in 24V maskin och att laddaren inte ser ut som orginalet över huvud taget.q(;^;)p
 
Nimajneb skrev:
Spelar inte så stor roll så länge modellen finns och säljs.:rolleyes:

Den finns i massor av butiker och ser ut exakt som PPALM visade.

Den laddar 7-14V NiCd o NiMH batterier.

Mao så är Orginalkbilden en fake då det både föreställer in 24V maskin och att laddaren inte ser ut som orginalet över huvud taget.q(;^;)p
Ett missförstånd. Jag syftade på batteriet som följer med de fejkade makitorna som jag har laddat upp bilder på.
Jag har ingen invändning mot att Makitas original laddare ser ut som den gör:rolleyes:
 
  • 92537645_3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.