Det har funnits ganska länge, sen att de börjar satsa mer på det är trevligt, kanske blir det ett bra alternativ till gröna Bosch? Fast det ser mer ut som att de tagit utgående modeller från Makita och saluför det som Maktec.
Varumärket är ju Maktec by Makita så..
Är väl som med Skil och andra. Istället för att trycka ner sitt kvalitetsvarumärke i low end så skapar man nytt varumärke och trycker ner det i det segmentet.
Det har funnits ganska länge, sen att de börjar satsa mer på det är trevligt, kanske blir det ett bra alternativ till gröna Bosch? Fast det ser mer ut som att de tagit utgående modeller från Makita och saluför det som Maktec.
Haha jag dem där skruvdragarna osar allt lite 90 tal
Jag vet inte något om produkterna, men hade jag varit Makita så hade jag ju inte satt mitt namn på det där. Det var något av det fulaste jag sett, kollar just nu efter ny slagborr och dessa påminner mig om Harald Nyborgs fantastiska "Selecta"-produkter, som sagt tidigare det ser ut som en maskin från 80-talet
Sen skall vi ju inte tala om deras produktsida, hade jag inte fått länken här så hade jag till 100% varit säker på att jag snubblat över en kinesisk fejksida där man stulit Makitas namn för att sälja sin dynga. Ser ut som sidorna brukar göra hos kinesiska ebay-säljare
EDIT: OK, Makitas egen sida på .co.za domänen (http://www.makita.co.za/) ser ju inte bättre ut. Ser ju ut som värsta piratsidan.