9 578 läst ·
14 svar
10k läst
14 svar
Betongblandare
Ja, fast den mindre varianten (samma lika sånär som på själva tombolan tror jag) och den funkar toppenbra för hemmabruk. Det enda som irriterar är anslutningen för el - titta på den så ser du vad jag menar (fastmonterad hane utan sladd i blandaren).
Inte vet jag men det verkar skitkorkat. Alla skarvsladdar jag har har lock på kontakten i honänden, förutom några riktigt gamla rackare. Men men, det är ju enkelt att modifiera eller göra en kabelstump som passar.TiGGrE skrev:
jag köpte min proffsblandare begagnad på skroten för 20:-, kompletterade den med en 1hkr trefasmotor och en begagnad fläktrem samt hjulaxel från en högtryckstvätt som låg och skrotade i gömmorna. lite svetsning av det trasiga stativet, riktning av tombolan, ett begagnat motorskydd, gumikabel och trefashandske 
funkat perfekt i flera år! har man inte så stort behov kan det ju vara ide att köpa en beggad fungerande en, kolla bara så kuggkransen är hel, min har plastkrans som har hållit hitills
funkat perfekt i flera år! har man inte så stort behov kan det ju vara ide att köpa en beggad fungerande en, kolla bara så kuggkransen är hel, min har plastkrans som har hållit hitills
Lyfter en gammal tråd.
Funderar på att skaffa en betongblandare och behöver lite råd/tips.
Det blir inte några större gjutningar utan mest några mindre plintar till garaget.
Julas blandare verkar vara ett vettigt alternativ, med 700W motor, räcker det ?
Hittade en blandare hos Nima maskinteknik som bara har 350W motor. Hur stor motor behövs egentligen ?
Om man skulle hitta en beg blandare, vad ska man då kolla särskilt noga på ?
Vad är skillnaden mellan en proffsblandare och t.ex. en Jula-blandare?
Vad remommenderar ni för skottkärra för betong?
Går det bra med en vanlig kärra eller ska man skaffa en speciell betongkärra?
Fram med era synpunkter!
Funderar på att skaffa en betongblandare och behöver lite råd/tips.
Det blir inte några större gjutningar utan mest några mindre plintar till garaget.
Julas blandare verkar vara ett vettigt alternativ, med 700W motor, räcker det ?
Hittade en blandare hos Nima maskinteknik som bara har 350W motor. Hur stor motor behövs egentligen ?
Om man skulle hitta en beg blandare, vad ska man då kolla särskilt noga på ?
Vad är skillnaden mellan en proffsblandare och t.ex. en Jula-blandare?
Vad remommenderar ni för skottkärra för betong?
Går det bra med en vanlig kärra eller ska man skaffa en speciell betongkärra?
Fram med era synpunkter!
Jag röstar på en begagnad Lescha. Jag köpte min för 800 kr och den bara går och går. Tanken är att den ska tjänstgöra när vi så småningom murar upp garaget. Sedan säljer jag den för typ 800...
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Kolla med Tholmarks etc, de borde ha någon maskin billigt....räcker ju med ett dygn....ett laserinstrument jag hyrde 1 dag kostade 65 kr ink moms....
KXII kan detta med blandare... http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1080038704;start=
Några tips på var man hittar en beg blandare?Starfighter skrev:
Blocket verkar stendött, hittade en köpesannons inom rimligt avstånd
Jag satte ut en annons i min lokala tidning och fick 3 napp direkt, köpte en gammal profsblandare med direktdrivande motor (tyst och fin) för 300 spänn, har gjutit 40 m2 och funkar fortfarande. Jag tror många har köpt en blandare för ett litet jobb som sedan blir stående och ivägen. Så mitt råd är att annonsera privat alternativt sätta upp lappar på anslagstavlor.
Klicka här för att svara