Skriv svar Nytt ämne
Läst 1 957 gånger · 21 svar · 7 bevakar · 1 gillar
  1. 2012-07-30 00:15

pjoddens avatar
    Junior medlem Inloggad Medlem: apr 2009
    Östergötland
    90 inlägg
    Gillad 5 gånger
    Nimajneb skrev Gå till ursprungsinlägg
    Jag förstår att du inte Inte kan hitta någon länk här på Byggahus då den massiva uppfattningen är väldigt positiv både betr service o garantier.

Det är inte så att en svenska handlare har ljugit för dig o påstått att garantier mm inte funkar om man handlar i tex Tyskland o UK.

Men det är dina pengar och det positiva är väl att du betalat moms till oss alla andra
    Anledningen till att jag inte har någon länk är att jag varit runt på så många olika forum/trådar, varav en hel del på BH. Min bild är snarare att det strular ibland och att man vissa gånger får nöja sig ändå. Kanske att man sänker ribban lite om man kan spara en del pengar, det har jag full förståelse för.

Någon säljare har jag inte pratat med, men vad jag kan förstå så måste varor som deklameras skickas till ÅF. Detta blir ju så fall något knöligare om man ska returnera till ett annat land.

Just nu känner jag mig mätt på strul och vågar därför inte chansa.
    Sen känns det ju alltid fint att kunna bidra med lite extra skattepengar

Jag kanske får ta och prova att köpa från UK eller Tyskland nästa gång. Du verkar ju iaf övertygad så du kanske lyckas övertyga mig att prova nästa köp...

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

2. 2012-07-30 00:51

Nykomling Medlem: maj 2009
    Västra Götaland
    7 inlägg

Jag handlar också mycket från Sverige i de fall prisskillnaderna inte är för stora, finns det möjlighet så är det alltid bra att gynna lokala handlare som har bra service och priser. Har inte råkat ut får något garantiärende vid utomlandsköp än så länge, så har ingen erfarenhet där, men själva köpen har alltid fungerat väldigt smidigt och frakten likaså.

Hoppas att du ska bli nöjd med kittet!

3. 2012-07-30 01:40

Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: jul 2007
    Blekinge
    10 149 inlägg
    Gillad 631 gånger
    pjodden skrev Gå till ursprungsinlägg
    Anledningen till att jag inte har någon länk är att jag varit runt på så många olika forum/trådar, varav en hel del på BH. Min bild är snarare att det strular ibland och att man vissa gånger får nöja sig ändå. Kanske att man sänker ribban lite om man kan spara en del pengar, det har jag full förståelse för.

Någon säljare har jag inte pratat med, men vad jag kan förstå så måste varor som deklameras skickas till ÅF. Detta blir ju så fall något knöligare om man ska returnera till ett annat land.

Jag kanske får ta och prova att köpa från UK eller Tyskland nästa gång. Du verkar ju iaf övertygad så du kanske lyckas övertyga mig att prova nästa köp...

En reklamation måste ju naturligtvis hanteras via ÅF, typ DOA eller felleverans.
    Att returnera ett paket till Tyskland eller en butik i Sverige är ju ingen skillnad, normalt sett så går man ju till samma paketinlämningsställe.
    Garantireparationer sköts lokalt i Sverige.
    Förutsätter att vi enbart berör köp inom EU.
    .......or oatävööööööööö

4. 2012-07-30 08:16

Junior medlem Inloggad Medlem: aug 2002
    71 inlägg
    Gillad 7 gånger
    Jag var tvungen att DOA-returnera en Makitadragare till England. Lämnade in den som vanligt på posten/ICA. Kostade några spänn mer än att skicka inom landet, men hanteringen var superb.

Fick en ny inom ett par dagar.

Sent from my HTC One X using Byggahus

5. 2012-07-30 08:46

FredrikRs avatar
    Gudfader Inloggad Medlem: feb 2006
    Dalarna
    4 079 inlägg
    Gillad 31 gånger
    Man ska inte behöva sänka ribban

Och jag har handlat en del Bosch från främst Tyskland men även från UK.
    Ett 10,8v batteri pajade av någon okänd anledning varpå jag lämnade in det för 'service'/garantiärende här hos lokala verktygsreparationsfirman på byn med en kvittokopia från UK - mindre än 1v senare hade jag ett nytt batteri i handen, utan gnöl.

Det som krånglat mest för folk som beställt från Tyskland är nog kortbetalningen hos Shop-Seltmann.de..
    Att det skulle vara problem med skadat gods eller gods som inte kommer tycker jag mig sällan/aldrig läst.
    Ofta är ju frakten lägre från Tyskland än från en firma på annan ort i Sverige.

Jag tycker verkligen du ska testa nästa ggn, det finns pengar att spara.
    pjodden skrev Gå till ursprungsinlägg

6. 2012-08-01 00:24

pjoddens avatar
    Junior medlem Inloggad Medlem: apr 2009
    Östergötland
    90 inlägg
    Gillad 5 gånger
    Kan rapportera att maskinerna inkom idag på fm. (beställde från Toolab i söndags kväll) Känns skönt att kunna uppta renoveringen igen och båda skruvdragarna kändes som ett rejält lyft. Tyckte att de kändes mycket rejälare jämfört med Hitachin och sedan passade de mig bättre. Helt klart ett kit jag kan rekommendera!

Nästa inköp kommer nog att bli mer planerat i tid och då kanske import från Tyskland. Funderar även på att kolla i Holland eftersom jag är där på tjänsteresor lite då och då.

Senast redigerad av pjodden 2012-08-01 01:12

7. 2012-08-06 23:44

Nykomling Medlem: maj 2009
    Västra Götaland
    7 inlägg

Har hunnit testa mitt kit nu, blev väl dryga 1000 skruv i helgen, blandat osb, gles och gipssmygar. Momentskruvdragaren är utan tvekan nya favoritmaskinen! Ruskigt snabb, stark (osb är riktigt hårt ibland) och bra kontroll på hur djupt man skruvar. Att den sen är ganska liten och lätt är ju inte heller fel.

Den stora borrmaskinen har jag testat med några 73mm dosborr, 18mm och 35mm hål. Visst är den starkare än 14.4 dragaren som jag kört med tidigare, känner aldrig att den inte orkar så att man måste pressa igenom borret på samma sätt. Men hade jag vart tvungen att välja en av dem hade det utan tvekan blivit momentskruvdragaren. Men då bygger vi trähus vilket säkert påverkar valet.

Läs mer

1. Köp av skruvdragare
    av GrodanMaja i forum Verktyg, maskiner & fordon
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 03:15
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 23:18
  3. Panasonic Skruvdragare + mini skruvdragare
    av Bloink i forum Säljes & skänkes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 15:47
  4. Skruvdragare?