4 661 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Skruvdragare med normal hals?
Då borde du försöka hitta en som man även kan låsa avtryckaren på också. Det går ju visseligen med buntband, men det känns ju inte helt seriöst. Jag skulle nog rekommendera en nätdriven maskin trots allt.
Mmmm Makita 8)
Jag har aldrig sett en skruvdragare med låsknapp för avtryckaren..
Jag skulle nog rekommendera en nätdriven iallafall. Stativ används ju, förutom för att få borren i vinkel, till att få stabilitet om man borrar något kraftigt eller metall eller liknande. Skulle nog aldrig utsätta min Makita dragare för det.
Om dragare vore avsedda för att sättas i stativ så skall dom uppfylla två kriterier (tycker jag): växelhus och hals i metall samt låsknapp för avtryckaren. Har den inte det så är den nog inte avsedd att användas på det sättet.
//Edit
Jo, många av dom kraftigare dragarna, Makita inkluderad, levereras med handtag. Skulle hålla det för otroligt om halsen *inte* var 43mm
Jag har aldrig sett en skruvdragare med låsknapp för avtryckaren..
Jag skulle nog rekommendera en nätdriven iallafall. Stativ används ju, förutom för att få borren i vinkel, till att få stabilitet om man borrar något kraftigt eller metall eller liknande. Skulle nog aldrig utsätta min Makita dragare för det.
Om dragare vore avsedda för att sättas i stativ så skall dom uppfylla två kriterier (tycker jag): växelhus och hals i metall samt låsknapp för avtryckaren. Har den inte det så är den nog inte avsedd att användas på det sättet.
//Edit
Jo, många av dom kraftigare dragarna, Makita inkluderad, levereras med handtag. Skulle hålla det för otroligt om halsen *inte* var 43mm
Makita gör ju "hyffsade" borrmaskiner med sladd också... 8)
Mvh/ Gladestone
Mvh/ Gladestone
Har sett att de använder den här borrmaskinen på ett ställe på en av de lokala industrierna. De använder sig av ett liknande borrstativ som du visade.
http://katalog.essve.se/katalogdata/v70/bilder/SSIZE/5873.jpg
Har dock ingen aning om de är nöjda med den el inte.
Men makita gör ju mycket bra grejor så det är nog inget att tveka på
http://katalog.essve.se/katalogdata/v70/bilder/SSIZE/5873.jpg
Har dock ingen aning om de är nöjda med den el inte.
Men makita gör ju mycket bra grejor så det är nog inget att tveka på
Produkter som diskuteras: "borrstativ"
Borrstativ Wolfcraft
För exakt borrning
1 290 kr inkl moms
Läs mer
Den är säkert bra fast den blir ju rätt specifik i funktionen, bara en växel och högt slutvarv...
Jag skulle nog gå på HP2051, om man väljer Makita, så får man både hög och lågvarv (högt moment) och dessutom med slag om man så vill. Skall den sitta i ställning så har den standard hals med växelhus i aluminium. Konstantelektronik och låg ljudnivå gör att jag tycker mycket om den. Inga problem att borra i såväl hårdträ som järn och rostfritt.
Dessutom så är 2051 rätt prisvärd då det är en maskin som det säljs en del av. 6408 kan nog ligga på samma pris som 2051 men med avsaknad av funktioner som 2051 har.
Jag tror inte Makita har någon eldriven momentdragare annat än de för lågmoment, typ 6-8NM, där har dom några.
Jag skulle nog gå på HP2051, om man väljer Makita, så får man både hög och lågvarv (högt moment) och dessutom med slag om man så vill. Skall den sitta i ställning så har den standard hals med växelhus i aluminium. Konstantelektronik och låg ljudnivå gör att jag tycker mycket om den. Inga problem att borra i såväl hårdträ som järn och rostfritt.
Dessutom så är 2051 rätt prisvärd då det är en maskin som det säljs en del av. 6408 kan nog ligga på samma pris som 2051 men med avsaknad av funktioner som 2051 har.
Jag tror inte Makita har någon eldriven momentdragare annat än de för lågmoment, typ 6-8NM, där har dom några.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden