Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Feb 2005

Billig grovdammsugare utan påse

Har köpt en billig Kärscher dammsugare för att ha i garaget. Till min stora besvikelse kräver "grov"dammsugaren att man har papperspåse i modell 1 liter i den. Påsarna är inte direkt billiga heller, vid ev. snickeri får man byta påse flera gånger. Inte stor vitts med en grovsugare då. Samtidigt är golvmunstycket som följer med en rent skämt, man skuter bara skräpet framför sig. (Bättre med en kvast i så fall). Min fråga är om alla billiga grovsugare kräver påse eller om någon har tips på prisvärd grovsugare som man kan köra utan påse.

Ska åka tillbaks med min Kärscher till Bauhaus så får de göra vad de vill med den för det går definitivt inte att använda den dammsugare i alla fall.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2005

Re: Billig grovdammsugare utan påse

¨Min Alto(nilfisk) kan man köra med eller utan påse...bara att ta veck påsen och istället rengöra filtret..

3.    länk #3
    Rostig_9000i_-88s avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2005

Min Herkules från Bauhaus är jag mycket nöjd med. Den går att köra utan påse (annars kan man ju inte suga vatten).
    Slangen var lång och det var faktiskt skapliga tillbehör med.
    Min 20l Herkules kostade 899kr (med eluttag på)

Enda negativa är väl möjligen ljudvolymen, men jag har inte lyckats hitta så många grovdammsugare i denna prisklass (inte så många andra heller för den delen) som inte låter mycket.

Skall du köpa en ny rekomenderar jag att du kostar på det extra för att få en med eluttag .
    Då startar dammsugaren automatiskt om du kör ett elverktyg genom uttaget.
    Kan låta onödigt, men ack så praktiskt när man provat.
    Elektriker, Allmän Behörighet: AB

4.    länk #4
    galentos avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2004
    Län: Dalarna

Vad har du för modell på denna,vi köpte en Kärcher på obs för ca 500 och den har jag aldrig använt nån påse i och det följde heller inte med nån påse vid köpet.Har också sugit aska men då rekommenderas starkt det "riktiga"filtret och inte skumplasttypen som satt på vid köpet.

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2005

Va igår å köpte Haralds Wasco torr/våt dammsugare 1250w för 399:- inick munstycken + 3 påsar (stora) kan varmt rekomendera denna ...dom sa i affärn att man kan suga aska med den men jag vet inte...använder nog min grovis till det..

6.    länk #6
    Junior medlem Medlem: Jul 2004

Jag skulle rekommendera att du köper en tömbar påse. Det har jag till min Festool.

MVH

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
14 maj 07:26
jorsm
10 maj 14:32
Marlene Eskilsson
8 maj 22:12
Heidi Mikalsen
8 maj 14:18