När kompressorn stannar ska det pysa till när den avlastar trycket som ligger på kompressorns tryck sida.
Antingen så läcker backventilen mellan tryckvakten och tanken eller så är trycket för högt när den stannar så det pyser lite ur säkerhets ventilen och då stänger den väl inte helt från vid ca 5 bar
Prova sänk trycket lite.
Tror du ska vrida moturs på bulten.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Det verkar inte som något är trasigt. Utan när man har uppnått maxtryck (som man verkar ställa med den övre bulten) så åker den långa svängarmen ner så långt så den trycker på ventilen i botten på den svarta lådan. Sen pyser luften ur tills det har pyst ut några bar. Då fälls den långa armen upp igen.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Nix, säkerhetsventilen sitter brevid och är ok. Det är alltså inne i den svarta burken där regulatorn sitter. Den sitter just under strömbrytaren.
Men jag hittade ett klipp på youtube. Det ser ut som den övre bulten ska studsa upp en bit när den slår ifrån. Jag har inte för mig min gör så. Kanske bulten har kärvat fast?
Du hade hittat det några inlägg upp med
Backventilen brukar sitta på tanken där det grova röret från kompressor slutar.
Det går kanske att smörja upp den om den kärvar.
Har faktiskt inte en anning om hur en sån ser ut invändigt.