Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2011
    Län: Västra Götaland

Verktygshållare, Bigg Lugg

Hej!

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa Bigg lugg i Sverige? Eller vilken hemsida man kan beställa ifrån.

Tack på förhand!

2.    länk #2
    bygga_bos avatar
    Senior medlem Medlem: Nov 2007
    Län: Skåne

Om du vill handla i Sverige har jag för mig att Festool har dessa i sitt sortiment (med sin logo). ÅF hittar du på www.festool.se.

Annars är det enkelt att beställa från tex Axminster i UK: http://www.axminster.co.uk/page/find...%20lugg&page=1. Kan också vara värt att kolla ebay.

3.    länk #3

Jag har varit inne på axminister men dom har inte Bigg Lugg 2 med bältes hållaren. Men jag ska ta och ringa Festool imorgon och kolla om dom säljer den. Tack för tipset

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Dec 2005
    Län: Uppsala

Kolla med några lokala Festool-återförsäljare också, om de har några liggandes. Jag köpte tre hela kit (Festool, med bältesclip, stegkrok) bara för att det var billigt för åttio spänn styck på Nacka trä i Uppsala. Men det var ju nåt år sen.

/A

5.    länk #5
    ClasseClass avatar
    Forumgud Medlem: Nov 2004
    Län: Stockholm

Kolla med några lokala Festool-återförsäljare också, om de har några liggandes. Jag köpte tre hela kit (Festool, med bältesclip, stegkrok) bara för att det var billigt för åttio spänn styck på Nacka trä i Uppsala. Men det var ju nåt år sen.

/A
    Jag köpte ett kit på Stimus för kanske 2 år sen för 100 spänn.

6.    länk #6
    jacs avatar
    jac
    Senior medlem Medlem: Sep 2007
    Ålder: 45
    Län: Skåne

Jag har varit inne på axminister men dom har inte Bigg Lugg 2 med bältes hållaren. Men jag ska ta och ringa Festool imorgon och kolla om dom säljer den. Tack för tipset
    Märkligt, jag köpte 2 st från Axminster precis för jul. Men det verkar stämma som du säger, de finns inte kvar på hemsidan. Du kanske skall skicka dem ett mail och kolla om den utgått eller om den bara är tillfälligt borta.

718188 var visst artikelnumret när jag beställde hos Axminster.
    Senast redigerad av jac 2012-02-08 22:55
    "Man is a tool-using animal...
    Nowhere do you find him without his tools; without tools he is nothing,
    with tools he is all."
    - T.Carlyle

7.    länk #7
    fth
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2006

Jag köpte "Bigg Lugg Master Pack", med "snoddhållare", "kroken", steghållare och fyra snoddar på engelska ebay (www.ebay.co.uk) för £12 inklusive moms och frakt förra året.

Använder den väl inte så himla ofta, jag har inte hittat något sätt att hänga min "fjuttdragare" så det blir hölster istället för det mesta.

Steghållaren är dock faktiskt riktigt bra, jag brukar t.ex. hänga tvingar och dyckerpickan där, så får jag en hand fri när jag står och vinglar på stegen.

/fth

8.    länk #8
    snickarfrasses avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006
    Län: Västragötaland

Jag fick med Festool brandade med någon maskin jag köpte mins inte vilken. Men jag handlar det mesta hos profsprodukter i Munkedal.

9.    länk #9

Jag ringde Festool och kollade om dom fortfarande säljer hållaren. Men det gjorde dom inte Så jag får väl vänta tills det kommet ut någon bra Bigg lugg 2 på Ebay helt enkelt.

10.    länk #10
    CCPushers avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2006
    Län: Malmöhus
    Blogginlägg: 1

Jag köpte på optimera i malmö någon gång i höstas.

11.    länk #11
    Junior medlem Medlem: Mar 2007
    Ålder: 31
    Län: Gävleborg

Jag är också intresserad av ett gäng, får väl ta och beställa från Axminster kanske..

12.    länk #12
    Senior medlem Medlem: Nov 2004

Hej!

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa Bigg lugg i Sverige? Eller vilken hemsida man kan beställa ifrån.

Tack på förhand!

Såg dessa på proffsprodukter i munkedal för något år sedan

13.    länk #13

Har precis fått hem ett paket med 12 stycken bigg luggs 2, som jag beställde från Ebay Det var det enda paketet som gick att beställa hem till Sverige. Så om någon är intresserad av att köpa en bigg lugg 2 så är det bara att säga till

14.    länk #14
    Senior medlem Medlem: Dec 2005
    Län: Uppsala

Har precis fått hem ett paket med 12 stycken bigg luggs 2, som jag beställde från Ebay Det var det enda paketet som gick att beställa hem till Sverige. Så om någon är intresserad av att köpa en bigg lugg 2 så är det bara att säga till
    Annars vore det kul om vi fick se en bild där du utnyttjar alla dina 12 bältesclips

/A

15.    länk #15

Annars vore det kul om vi fick se en bild där du utnyttjar alla dina 12 bältesclips

/A
    Haha så ska jag ha en Spit Pulsa pistol i varje lugg också
    Nee jag tar nog och visar hela kittet bara.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	P1020544.jpg
Visningar:	14
Storlek:	50.6 KB
ID:	57839  

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42