Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2009
    Län: Stockholm

Hur är kvaliten på Lunas frässtål?

Som rubriken lyder, hur är frässtål från Luna? Jag har hittat ett kit med frässtål som verkar rätt billigt, men lite för billigt för att jag ska våga tro på att det är någonting att ha, så jag vill gärna ha lite synpunkter på deras produkter innan jag spenderar pengar på dem.

2.    länk #2
    ikmattiass avatar
    Nykomling Medlem: Mar 2009
    Län: Skåne

Hej!

Jag har några frässtål från Luna som jag har köpt ett och ett. Kvaliteten på dom är superb, eggen är riktigt vass. Lagren på kantfräsar är också hög kvalitet. Jag har några stål från Cobolt också och skulle säga att dom är jämförbara. Jag tror inte Luna har två linjer av kvalitet som t ex Bosch Blå/Grön. Nån annan som vet?

Är det Not-Fals satsen från Sandbergs Järn för 199 kr + moms? Det verkar vara ett riktigt fynd. Tycker nog att det ordinarie priset på 499 + moms redan är billigt. Eller så har jag betalat för mycket för mina

Om du slår till på dom återkom gärna och berätta hur dom var.

3.    länk #3

Japp, det är Sanbergs erbjudande jag har hittat. Jag skulle ha tagit mig dit häromdagen men misslyckades helt. Får se om jag hinner i veckan. Om jag får tag på ett kit så lovar jag att återrapportera när jag provat dem frammåt sommaren.

4.    länk #4

Jag var förbi Sandbergs Järn idag men tyvärr var frässtålen slut, så det blev inget med det. Dock fick jag en ny fin Festool katalog för 2012-13. Alltid något...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42