Fullvärdig medlem
Medlem: Oct 2009
Län: Stockholm
Hur är kvaliten på Lunas frässtål?
Som rubriken lyder, hur är frässtål från Luna? Jag har hittat ett kit med frässtål som verkar rätt billigt, men lite för billigt för att jag ska våga tro på att det är någonting att ha, så jag vill gärna ha lite synpunkter på deras produkter innan jag spenderar pengar på dem.
Jag har några frässtål från Luna som jag har köpt ett och ett. Kvaliteten på dom är superb, eggen är riktigt vass. Lagren på kantfräsar är också hög kvalitet. Jag har några stål från Cobolt också och skulle säga att dom är jämförbara. Jag tror inte Luna har två linjer av kvalitet som t ex Bosch Blå/Grön. Nån annan som vet?
Är det Not-Fals satsen från Sandbergs Järn för 199 kr + moms? Det verkar vara ett riktigt fynd. Tycker nog att det ordinarie priset på 499 + moms redan är billigt. Eller så har jag betalat för mycket för mina
Om du slår till på dom återkom gärna och berätta hur dom var.
Fullvärdig medlem
Japp, det är Sanbergs erbjudande jag har hittat. Jag skulle ha tagit mig dit häromdagen men misslyckades helt. Får se om jag hinner i veckan. Om jag får tag på ett kit så lovar jag att återrapportera när jag provat dem frammåt sommaren.
Fullvärdig medlem
Jag var förbi Sandbergs Järn idag men tyvärr var frässtålen slut, så det blev inget med det. Dock fick jag en ny fin Festool katalog för 2012-13. Alltid något...