Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #151
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Nu har jag lagt min rapport i en egen tråd här:
    http://www.byggahus.se/forum/verktyg...i-compact.html
    Ja bilderna i den tråden var inte att leka med !

Efter ett tag säckade min dator ihop och jag var tvungen att hårdboota. Men jag har ju bara 1G internminne och en hel del öppna flikar i firefox, så det går väl helt enkelt inte. Men jag fick se såpass mycket att det var en hel del oerhört högupplösta bilder.
    Den som vet mest, gissar minst.

2.    länk #152
    mattiasps avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2004
    Ålder: 43
    Län: Västmanland

Jag har nu fått hjälp av phl att skala ned bilderna till mer hanterbara 600x800. Tack för det! Testa igen nu!
    /Mattias
    Det är min absoluta övertygelse att det alltid finns ett bättre sätt!

3.    länk #153
    bygga_bos avatar
    Senior medlem Medlem: Nov 2007
    Län: Skåne

Kan bara instämma i kören - tack för mycket trevliga och intressanta testrapporter!

4.    länk #154
    Mikael_Ls avatar

Jag började precis att fundera över ifall det endast var mattiasp's maskin som hade läckt olja.
    Hur var det för er andra testare, var det torrt och fint i lådan?

5.    länk #155
    mycke_nus avatar
    Gudfader Medlem: Feb 2008
    Län: Gotland

Det har nog läckt i de flesta, se längre upp i tråden. Min läcker fortfarande.

Samtidigt undrar jag dock om det inte är överskottsolja som pressas ut av övertryck. Det är ju svårt att tänka sig att det skall vara helt tätt om det har fyllts för mycket fett från början. Vet dock inget om hur sådana här maskiner brukar vara konstruerade, det skall villigt medges.
    Senast redigerad av mycke_nu 2012-01-25 21:16
    Hempulare. Renoverar Gotlandsgård på heltid.

6.    länk #156
    thomasxs avatar
    Forumgud Medlem: Dec 2004
    Län: VG

Det har nog läckt i de flesta, se längre upp i tråden. Min läcker fortfarande.
    Så då har även ditt nya fett separerat? Eller var det kanske inte du som bytte fettet? Jag har inte sett att fler rapporterat läckage, har du gjort det?
    Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)

7.    länk #157
    mycke_nus avatar

Så då har även ditt nya fett separerat? Eller var det kanske inte du som bytte fettet? Jag har inte sett att fler rapporterat läckage, har du gjort det?
    Nej, det var mattiasp som bytte fett. Även phl hade läckage om jag förstår saken rätt.

8.    länk #158
    phls avatar
    phl

Yup, kan dock inte säga om det är unikt för just den här maskinen. Tycker mig ha sett något liknande i någon annan av alla maskinlådor som passerat förbi mig. Min borrhammare pressar fortfarande ut lite olja/fett/kladd efter 17+ battericykler. Då tänker jag alltså inte på fettet i chucken som vandrar ut. Det känns som standard för valfri borrhammare, framför allt när man tryckt in lite nytt fett i chucken.
    Gör man fel får man lida.

9.    länk #159
    mattiasps avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2004
    Län: Västmanland

Min läcker inte längre med det nya fettet.
    Har alla testare rapporterat nu?
    Det är min absoluta övertygelse att det alltid finns ett bättre sätt!

10.    länk #160
    Per Eskilssons avatar
    Administrator Medlem: Oct 2004
    Blogginlägg: 2

Vi har ju fått några helt fantastiska testrapporter här. Jag är mycket imponerad. Stort tack till alla inblandade.

Imorgon sätter vi igång ett nytt test. Håll utkik!

11.    länk #161
    Mikael_Ls avatar

Imorgon sätter vi igång ett nytt test. Håll utkik!
    20 minuter kvar.

12.    länk #162
    Marlene Eskilssons avatar
    Administrator Medlem: Jun 2001
    Blogginlägg: 1039

Jag raderade lite inlägg här som inte handlade om testet. Per har fått påminnelse om att hålla utlovade tider (han är alltid sådär kan jag intyga)

13.    länk #163
    mycke_nus avatar

Nu har jag även använt maskinen "på riktigt" i renoveringsarbetet när det skulle spikpluggas i eldfast tegel.

Måste säga att det var en mycket tillfredsställande upplevelse att plocka fram Boschen och snabbt kunna borra ett antal 8 mm hål. Smidigt med SDS fästet och snabbt gick det.

Ska nog beställa några stora batterier.

14.    länk #164
    Mikael_Ls avatar

Nu har jag även använt maskinen "på riktigt" i renoveringsarbetet när det skulle spikpluggas i eldfast tegel.
    Jag måste tyvärr fråga, då jag inte kan, typ ...
    Eldfast tegel? Är det helt annorlunda än vanligt? Mycket hårdare?
    För vanligt tegel är ju inget att testa i ... *hehe*

15.    länk #165
    mycke_nus avatar

Tja.... inte vet jag, men det som jag har i skorstenen är hårt som f-n.

(Inte så att jag har monterat något på skorstenen.. )

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen