Byggahus.se
Hej!
Har precis efter många om och men införskaffat en Bosch GTS-10 Bordssåg.
Min tanke är att sågen förutom till klyvning kan användas som en typ av fräs genom att montera en sk. "kutter" (se bild) vilken monteras istället för sågklingan. Har ägnat många timmar till att försöka hitta info om hur de används och var de gå att få tag i. Har hittat en hel del på amerikanska sidor, men de verkar inte vara så vanliga i Sverige.
Är det någon som har koll på detta eller kanske rent utav använder sig av en??
Har sett på nätet att det finns de som monterat en kutter på just denna sågen, men dessvärre bara på bilder och ingen info:(
//Oscar

• 168207_lg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där kuttern är nog inte säkerhetsgodkänd i Europa. Den har alldeles för långa utstick. Men det finns flera andra kuttersystem som ev. fungerar till bordssågar. Till skillnad från dadoblad som väl är hyggligt säkra att använda om man har ett tillräckligt brett klingskydd/huv skulle jag inte vilja använda den där. Så idén är bra, men just det utförandet är nog inte så bra.

Misstänker att det är av någon sån anledning som jag inte hittar något, låter man förnuftet tala ser den inte speciellt säker ut ...
Har du några exempel på sådana kutters liggande?
Hade varit kanon att slippa investera i en fräs också...

Efter lite mer sökning hittade jag denna,
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=NHb1elXsIwk&feature=related[/ame]
http://magicmolder.com/
Verkar vara lite mer genomtänkt än den ovan. men priset ligger ju därefter...
Men hittar inget om denna här hemma heller så den är antagligen inte godkänd.

Galet häftigt med Magic Molder... :D

Så j---a läckert!!!

Dock så blir det ganska dyrt om man ska ha några olika frässtål. Priserna börjar på $139/set.

Nästan så att man funderar på att beställa en... någon som går i samma tanke så är en recension här ett måste!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.