Hejsan!
Håller på att bygga en slags "drum sander" (vad heter det på svenska?), typ som denna http://www.rockslide.org/drum sander.html . Killen i länken fäster ju sandpappret på trumman med kardborreband, vet någon var man kan hitta passligt kardborreband här på våra breddgrader? Skulle man kanske kunna använda någon annan metod för att fästa sandpappret? Tips mottages gärna

VH JJ

Jag kommer att tänka på limmet som finns på Post-it-lapparna. Finns på sprayburk men det kanske inte funkar alls?

Dom stora pojkarna använder en annan metod, där man klämmer fast pappersänden och som inte är helt omöjlig att använda även för hempularen. Spola 7 min in i filmen så ser man hur slipduken monteras i trumman.

Annars får du väl limma fast en massa kardborreremsor tvärs trumman.

Japp, den "riktiga" metoden verkar ju faktiskt vara betydligt bättre, fästningen ska man ju lösa gaska enkelt tycker jag. Tackar för tipset!

i den spännande tidskiften shopnotes nr 86 , Mars/April -2006 finns en bra beskrivning på en hembyggd "trumsandare" Där fästs slipbandet på samma sätt som på Jeten i länkarna ovan med en kil i varje ända.
Julle, du har ett pm från mig.

valsputs

Mvh Pär H

Perfekt! Tackar och bockar! Mycket annat trevligt i den där Shop Notes, ska nog ta och leta reda på fler nummer...

VH Julle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.