6 842 läst · 12 svar
7k läst
12 svar
21 eller 34 grader
Kanske har varit uppe förrut,men jag fick ingen bra träff ...
Ska köpa Hitachi gaspicka GC modellen har 34 grader och GR modellen har 21 grader.
Vad är det för skillnad egentligen, används någon variant med fördel till något speciellt ?
Ska köpa Hitachi gaspicka GC modellen har 34 grader och GR modellen har 21 grader.
Vad är det för skillnad egentligen, används någon variant med fördel till något speciellt ?
34gradersspiken har ett D-format huvud medan 21 gradersspiken har vanligt runt. 34-gradersspiken är packad tätare på remsorna, så därför brukar magasinen rymma en aning fler spik. 21-gradersspiken är en aning vanligare i svensk handel och därför lättare att få tag i, tex har clas ohlson 21graders, men inte 34graders. Med lättare menar jag inte att 34graders skulle vara svårt att få tag i, men 21
rna är en gnutta vanligare.
34 grader vinkelen gjør spikerpistolen litt kortere i lengden, og du får flere spiker i magasinet. Uansett, så er hodene D formet, og ved spikring utendørs (der de blir direkte påvirket av vann), så er det litt viktig at hodene settes riktig vei (sier de som har peiling på det iallefall).
21 grader har rundt hode, og kanskje litt lettere å skaffe.
21 grader har rundt hode, og kanskje litt lettere å skaffe.
Två frågor:FredrikR skrev:
1. Finns det reservdelar i Sverige ?
2. När går den sönder - vid våld eller utmattning ?
Jag kan bara säga hur det är med plastremsan och det blir i princip bara bås kvar av den när den krossas vid inspikningen, inga rester följer med spiken in utan det sprids runt om.tallmilan skrev:
Beställde genom lokala elverktygsfixarfirman (www.evs.se)
Ingen garanti i Sve på USA import, då blir det till att kontakta firman där den är köpt och kolla med dom.
I mitt fall skulle ja få skicka tillbaka den så skulle lämna in den för garantirep, men de skulle bli dyrare att skicka tillbaka den än att handla delarna själv.
Ingen garanti i Sve på USA import, då blir det till att kontakta firman där den är köpt och kolla med dom.
I mitt fall skulle ja få skicka tillbaka den så skulle lämna in den för garantirep, men de skulle bli dyrare att skicka tillbaka den än att handla delarna själv.