Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: May 2006

Liknande multimaster 180 W 299:-

En liknande multimaster för 299 :- på jula (power craft)
    Nån som provat den?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Aug 2008
    Län: stockholm

Jag har visserligen inte använt en fein och den är säkert bra mycket bättre men den grundläggande funktionen är ju enkel så den där borde väl funka, jag åker bort och köper in idag för att testa.

Däremot så brukar ju slitmatrielet vara undermåligt på såna här kina maskiner men bosch kanske passar? Återkommer i morrn

3.    länk #3
    foppa72s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Ålder: 39
    Län: Stockholm

Powercraft-bladen funkar inte på Boschen eftersom de endast har ett centrumhål inte de massa småhål som boschen har.
    Senast redigerad av foppa72 2008-09-24 14:28

4.    länk #4
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm

Om jag minns rätt så har fein en effekt på 800w eller mer. Misstänker att den här makinen på 180w inte orkar såga.

5.    länk #5
    DJ
    Junior medlem Medlem: Nov 2006

Boschen är på 180W

6.    länk #6

Såg att Fein Multi-Master "Select" också bara hade 180w
    http://www.conrad.se/swe/prodbeskr.php?recordID=828263

7.    länk #7
    DJ

Jag var och köpte en på väg hem idag.
    Nu har jag provkapat ett tegelläkt på 25mm och det tyckte jag den gjorde lika bra som farsans Fein, så jag är jätte nöjd så långt.
    Kollade på Boschs blad och de kan nog passa på denna maskin men som någon tidigare skrev inte tvärt om.

Emil

8.    länk #8
    Junior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Norrbotten

Har just inhandlat en jag med och enligt instruktionsboken skall det finnas en "sågklinga" lämplig för "trä, plast, metallplåt och vanlig metall".
    Fanns dock inte att köpa på Jula... men jag köpte ett tillbehörskit iallafall. Såg senare att tillbehörskitet fanns att beställa från danmark för ca halva priset men...
    http://www.toolworld.dk/store.php?ct...760&ppno=71301
    Finns det någon länk till Bosch tillbehören?

9.    länk #9
    DJ

Här finns alla tillbehören till Boschen:

http://www.bosch-do-it.se/boptocs2-s...bject_id=14153

Emil

10.    länk #10

Nu har jag köpt en också. Rykande åtgång verkar det som.

Men varför är det två hål på verktygen samt att det verkar sitta stift som borde passa i hålen men de är ju avkapade... ?

11.    länk #11
    Nykomling Medlem: May 2006

"tillbehörskitet fanns att beställa från danmark för ca halva priset men...
    http://www.toolworld.dk/store.php?ct...760&ppno=71301"

Är det enkelt att beställa därifrån, och hur mycket är det i svanska pengar?

12.    länk #12
    Apprentices avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Västra Götaland

En dum fråga kanske, men borde inte dessa verktyg funka skapligt med en B&D Slipmus? Iofs bara 55W.

13.    länk #13
    Senior medlem Medlem: Dec 2005
    Län: Uppsala

Modda en B&D slipmus för att hålla Mutlimaster-tillbehör? Om man har ett sånt behov av den kanske man ska kika lite på Boschen iallafall, kom igen

/A

14.    länk #14
    Apprentices avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Västra Götaland

köpte oxå en idag, inte testat än.

15.    länk #15
    Fasting65s avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2003
    Län: Stockholm, Hägersten

En kompis köpte Julas PowerCraft. Den höll drygt en dag, sen brann den. Jag upplever inte att den plågades ihjäl.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen