Ingen maskin kan mäta sig med Feinen. En billigare räcker säkert till gör det självaren
Håller inte med om det. Jag provade en äldre Fein mot Boschen ... körde ngr olika "mini-standard-sågningar" på exakt samma sätt.
- Handhavande så var det kanske lite mer vibrationer i Boschen men absolut lika lätt att få till detaljer bra ... kanske att Boschen för lite mer oljud också. Men att hålla i verktyget och såga = INGEN skillnad!
- Sågningskapacitet, sågsnitt och möjlighet att få till detaljer bra = INGEN skillnad!
- Finnish på de sågade grejerna = INGEN skillnad!
Så om man vill ha grejer som troligtvis håller bäst, "känns" bra i handen bara för att det är top-of-the-notch, möjligheten att skaffa ett finfint tillbehörs-set (= har stor plånka) så kan man tjacka Fein. Men vill man bara såga lika bra men spara massor med stålars = kör på Boschen! Jag gjorde det och har inte sett att jag saknat en Fein i något läge under ett år med ganska mkt användning av Boschen.
... Power craften kan jag inte uttala mig om, men kan tänka mig att den går finfint i 90% av alla tillfällen.
Såg förra året någon kille i USA som sålde egenfixade såg-tillbehör = han sågade helt enkelt upp nåra metall-sågblad (typ det här) och svetsade fast på ett fäste han tagit fram. Han tyckte de gick precis lika bra som orginal och kostar typ 8 kr styck (om man delar ett ClasOhlson i 10 delar). Vill man skaffa ett fäste så kan man ju bara slipa bort sågbladet på en gammal nersliten ...
Nåt säger mig att de där sågbladssatserna kommer här med rätt snart då Harald Nyborg m fl börjat sälja kopiorna. Ja i och för sig är även Boschen en kopia så...
Får se när de kommer, kunde sen nån även få fram en tystgående multimaster med så köper jag den direkt. Powercraften tror jag på för rent hemmabruk, inget annat.
Själv kör jag med Boschs gröna och det för dagligt bruk, den funkar mer än bra även om jag hatar sladden (plastsladd). Får väl byta nån dag...
Gudfader
Medlem: Aug 2006
Län: Skåne
Jag irriterar mig också på den sunkiga och korta sladden på den gröna Boschen men har inte luskat ut var jag kan köpa schysta LÅNGA sladdställ med gummikabel och gjuten ojordad kontakt. Några förslag?