Jag har fyrkantiga eternit rör till min köksfläkt är det farligt för de inehåller väll asbets?
 
Det är inte farligt om det bara sitter där.Det farliga dammet kommer bara fram när du river det.

Du kan få problem om du ska bygga om för vanliga byggarbetare får inte riva sånt men du kan göra det själv men lite vanlig skyddsutrustning för enstaka kontakt är inte farligt. Det är bara de som har jobbat halva livet med det som kan få problem.
 
Du får göra detta själv.om du inte kan använda kanale.det går luft även i dessa.Det är en brandklassad kanal sotarn kan ha synpunkter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.