1 192 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Installerat ny PAX - funkar dåligt
Hej,
Har fått installerat en ny pax passad multi i badrumet av hantverkare.
Den sitter i badrumstaket, sedan går en 50cm "strumpa(isolerad)" och sist en huv på taket.
Jag tycker att den funkar dåligt dvs det går lång tid innan imma på spegel försvinner.
Några frågor:
- Hur ska strumpan vara monterad? Ska den ha spiro i sig? Hela vägen till huven? Eller ersätter den själva röret?
- Kan mitt problem bero på dålig tilluft i badrummet? Bör jag öka ventilationen genom att fräsa ur/såga av botten på dörren?
Tacksam för er hjälp!
Har fått installerat en ny pax passad multi i badrumet av hantverkare.
Den sitter i badrumstaket, sedan går en 50cm "strumpa(isolerad)" och sist en huv på taket.
Jag tycker att den funkar dåligt dvs det går lång tid innan imma på spegel försvinner.
Några frågor:
- Hur ska strumpan vara monterad? Ska den ha spiro i sig? Hela vägen till huven? Eller ersätter den själva röret?
- Kan mitt problem bero på dålig tilluft i badrummet? Bör jag öka ventilationen genom att fräsa ur/såga av botten på dörren?
Tacksam för er hjälp!
Produkter som diskuteras: "pax passad"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Om strumpan är en slang ("rilligt" spiralmönster på den) så kan det nog funka att den går hela vägen. Viktigt att den är bra dragen, det går ju att böja en slang så den blir nästan tät. Om det är en isolerstrompa (slät plast med isolering innanför) så skall det vara spiro i den.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden