Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)

Visa resultat för omröstning: Vilken ventilation har du och är du nöjd/missnöjd

Antal röster
25. Logga in för att rösta
  • FTX och jag är nöjd

18 72.00%
  • FTX och jag är missnöjd

0 0%
  • FLVP (eller annan mekanisk frånluft) och jag är nöjd

3 12.00%
  • FLV och jag är missnöjd

4 16.00%
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2006

Mikael_L, vart bygger du? Kan inte Luft/vatten i kombination med FTX vara ett alternativ? En luft/vatten-installation borde kunna hålla sig under 100K iaf?

2.    länk #17
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

FTX leder fortfarande helt förkrossande ...

ltfrebac, Nja. Om jag skippar FLVP så får det nog bli FTX-ventilation och sen ha elpatron i acctanken som eltillskott under vintern.
    Inget mer!, då får jag både ventilation och så varmvatten från VV-slingorna i tanken.
    Och så solpanel på detta, som går på solslingan.

Men jag ser en nackdel med FTX istället för FLVP. Kalla golv.
    Gud vad jag längtar till att få flytta till huset och få golvvärme. Det finns nog ingen i hela världen som fryser lika mycket om fötterna som jag.
    För tillfället går jag med tre par strumpor på mig hemma, och då bor vi ändå på andra våningen så golvet är inte så svinigt kallt i alla fall.
    Sen kan jag vara nästan naken på överkroppen, det är bara mina fötter som alltid är kalla.

Så av den anledningen är jag ganska sugen på att den återvunna värmen från frånluften återförs till golvet istället för luften.
    Den som vet mest, gissar minst.

3.    länk #18
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Stockholm

Vad tror du om LVVP+FTX=varma golv+varm inluft

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42