Ja det är säkert helt rätt gjort! Det är bara att leva med stormen. Köp hörselvadd!
TS har inte angivit sugpunkterna med dess injusteringsvärden så jag kommenterar inget mer.

Skapar tilluften obehag är det ovk:s plikt att notera det genom att ta brukarens upplevelse i akt. Om kastlängderna är fel skall naturligtvis dontypen utbytas.Stora luftflöden behöver i sig inte innebära obehag ,annat än möjligen torr luft vintertid.En siffra på en ritning får heller inte göra huset obeboeligt.Att dessutom göra en ovk direkt vid husets färdigställande, som ofta görs,är oförnuftigt då brukarens synpunkter då aldrig hinner dryftas.

exerg skrev:
.Att dessutom göra en ovk direkt vid husets färdigställande, som ofta görs,är oförnuftigt då brukarens synpunkter då aldrig hinner dryftas.
Håller med dig, men oftast är det ju så att besiktningsmannen vill ha ett godkänt ovk intyg innan slutbesiktningen godkänns.Blir lite moment 22 där.

Om man nu går på Tjoas tes att det måste vara 14l/s för att få balans så är ju systemet felkonstruerat. För få tilluftsdon eller för många frånluftsdon är antalgligen problemet.

Jag har precis som largab dragit ner mitt system till ca 2/3 (av 4l/s/sovplats) då jag tycker det stör för mkt annars. Vet inte om TS aggregat går att styra tilluft och frånluft individuellt (som mitt) men då går det ju att dra ner på tilluften om han vill.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.