4 520 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Avfuktare i sommarhus
Jag har i princip ingen värme på i min stuga under vintern, Håller ett par utrymmen frostfria. Jag har den typiska sommarstugedoften o har fått tips om att prova sorptionsavfuktare. Vintertid skulle jag tippa att temeperaturen ligger precis ovanför nollan o denna modellen av avfuktare ska vara effektiv även vid den temperaturen. Jag har tittat på en modell som heter EchoDry Combi och säljs av ett företag som heter Clima. Är det någon som har provat denna avfuktaren eller andra likvärdiga som ni kan rekommendera?
Tack!
Tack!
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Solarventi är kanske ett billigare alternativ?
Jag lånade förra hösten en avfuktare som hette Echodry och hade den i grunden. En ordinär sorptionsavfuktare klarar att avfukra luften även vid minusgrader, men Echodry är inte en ordinär sorptionsavfuktare. Den kondenserar fukten och samlar den i en behållare. Den kan därför inte fungera vid minusgrader. Jag tror att den börjar bråka redan vid några plusgrader. Jag har inte någon stor erfarenhet av avfuktare, men den fungerade och minskade markant lukten i grunden.
Erik
Erik
Har precis köpt en EchoDry och satt in denmed dräneringsslangoch nu fungerar den suveränt. I början hade jag problem o få rätt på slangen så den stannade ibland för mig, men nu går den klockrent. Jätteskönt o slippa fukten när vi kommer dit. På med värme i kaminen o vänta ett par timmar sen har vi varmt o skönt! Vilken skillnad!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden