Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Senior medlem Medlem: Dec 2007
    Län: Jönköping

Är du säker på att du har vatten i vattenlåset? har det torkat ut blir det ju undertryck i det.

2.    länk #32
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Stockholm

Jag har manuellt sugit fram vatten från aggregatet och det hjälper inte vatten rinner inte ner ändå. Jag har avloppet c:a 1m bort och fallet är c:a 6:cm. Newtons lag gäller tydligen inte på min vind. Kommer ev. att försöka att byta vattenslangen (1/2tum) till ett bockat 12mm rör för att testa om det hjälper mot ev "höga punkter" på slangen.

3.    länk #33
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Stockholm

Jag köpte 2 meter 15mm kopparrör och bockade till hela biten mellan växlare och avlopp i ett stycke inklusive vattenlåsdelen, allt detta för att inte få någon "tröskel" för vattnet. Ut med hela rörets längd la jag en värmekabel och svepte om en rörformad skumplast isolering. Varpå jag hällde i 1,5 liter vatten i botten på växlaren - det rann ut på 30 sek !, upprepade samma sak med nya 1,5 liter och satte snabbt på dörren igen för att se hur det funkade med lite undertryck i systemet - tillochmed detta verkar funka. Nu ska vi se om det klarar helgen, de har ju lovat "rysskyla" och det vore bra om vattenlåset höll sig från att frysa igen.
    Rätt nöjd just nu och hoppas det håller i sig.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42