2 867 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Död vattenpump
Igår precis innan min dotters kalas
dog vår vattenpump - En Grundfos Jetpaq. Den har varit det enda mellan våra vattenkranar och brunnen. Har ingen hydrofor. Den har m.a.o. startat var gång vi har öppnat en kran, duschat, spolat etc. Nu till min fråga:
Vi håller på att bygga ut och jag ska flytta hela systemet till ett annat ställe i huset. Jag kan dock inte koppla in allt utan att behöva riva upp golvet i köket och att riva ner taket. Det ingår inte i planerna just nu. Jag antar att det enklaste hade varit att byta ut pumpen mot en likadan och ha den så länge, men det känns som onödiga pengar.
Jag har inte riktigt plats för en hydrofor på det nuvarande stället i huset, jag skulle kuna göra plats där men förmodligen ska jag då flytta allt inom ett år.
Vad hade ni gjort??
Vi håller på att bygga ut och jag ska flytta hela systemet till ett annat ställe i huset. Jag kan dock inte koppla in allt utan att behöva riva upp golvet i köket och att riva ner taket. Det ingår inte i planerna just nu. Jag antar att det enklaste hade varit att byta ut pumpen mot en likadan och ha den så länge, men det känns som onödiga pengar.
Jag har inte riktigt plats för en hydrofor på det nuvarande stället i huset, jag skulle kuna göra plats där men förmodligen ska jag då flytta allt inom ett år.
Vad hade ni gjort??
Du har ju en hydrofortank på bilderna. Den kan du ha varsomhelst i huset. Att bara koppla in den gamla pumpen utan hydrofor är nog inte att rekommendera eftersom den har rätt rejäl startström och det skulle bli väldigt många starter.
Klicka här för att svara